02.04.2019 - 17:16
L’empresa Uber ha decidit adaptar el seu producte per a complir amb els requeriments del nou decreti llei que regula el servei de transport de viatgers mitjançant vehicles amb conductor (VTC) al País Valencià, les mesures de la qual han entrat en vigor avui – a excepció de l’obligació de precontratar amb una antelació mínima de 15 minuts, que gaudeix d’una moratòria de dos mesos -.
Segons el portaveu de la companyia, Uber ‘continua treballant per a oferir el millor servei possible’ i es posa a la disposició de la Generalitat per a ‘treballar en una regulació justa per a tots que tinga en compte als milers de conductors i passatgers de la VTC’ al País Valencià.
Uber se suma així a Cabify, que ahir ja avançava la seva intenció d’adaptar el seu model operatiu als requisits imposats en el nou malgrat que creu que aquesta normativa ‘suposa una reculada en matèria de llibertat d’elecció, qualitat de servei i sostenibilitat mediambiental’.
De moment, la plataforma – amb més de 300.000 usuaris registrats a València i Alacant – opera amb normalitat i analitza el text publicat en cerca de ‘la millor resposta a les necessitats de mobilitat dels valencians’.
L’empresa lamentava que el Consell ‘cedeixi a la pressió del sector més radical del taxi, s’allunyi del diàleg incloent i, per contra, aposti per regular a favor únicament d’un sector, restringint la llibertat de triar dels ciutadans i posant en risc els més de 500 ocupacions generades en els últims anys pel sector VTC’.
En aquest sentit, argumentava que ‘l’impacte sobre el benestar dels ciutadans és indubtable si es té en compte que el 98,5% dels viatges gestionats a través de l’aplicació de Cabify estan per davall dels 15 minuts d’espera’.