Uber despatxa el seu responsable de conducció autònoma per possible espionatge industrial a Waymo (Google)

  • L'empresa de mobilitat Uber Technologies ha despatxat el responsable de divisió de conducció autònoma, Anthony Levandowski, per un possible cas d'espionatge industrial sobre la unitat de conducció automatitzada Waymo, d'Alphabet (Google).

VilaWeb
Redacció
31.05.2017 - 12:33

SAN FRANCISCO (ESTATS UNITS), 31 (Reuters/EP)

L’empresa de mobilitat Uber Technologies ha despatxat el responsable de divisió de conducció autònoma, Anthony Levandowski, per un possible cas d’espionatge industrial sobre la unitat de conducció automatitzada Waymo, d’Alphabet (Google).

La companyia ha assenyalat que aquesta decisió es produeix arran que Levandowski no complís amb l’ordre judicial de lliurar els documents relacionats amb una disputa legal entre Uber i la divisió Waymo d’Alphabet.

Uber va contractar aquest directiu amb la finalitat que ajudés la companyia a competir amb rivals com Waymo en la cursa per la tecnologia de conducció autònoma. Aquesta situació va provocar una disputa judicial i el passat mes d’abril el va reemplaçar, fins que finalment ha decidit despatxar-lo.

Levandowski va treballar amb anterioritat a Waymo, que l’acusa d’haver robat secrets comercials i d’haver descarregat més de 14.000 documents abans d’abandonar aquesta companyia. Davant les acusacions, l’enginyer s’ha acollit a la famosa Cinquena Esmena, aferrant-se al seu dret de no incriminar-se a si mateix.

Uber i Waymo es troben en l’actualitat en una competició a l’hora de desenvolupar la tecnologia que s’espera que revolucioni la manera en la qual les persones utilitzen els automòbils. L’acusació de la filial d’Alphabet està relacionada amb la tecnologia Lidar, que detecta els objectes i tot el que envolta el cotxe.

Des de Waymo afirmen que Levandowski va rebre un pagament en accions per valor de més de 250 milions de dòlars (227 milions d’euros al canvi actual) per fitxar per Uber, així com una part dels 680 milions de dòlars (618 milions d’euros) que va pagar pel vehicle de conducció autònoma que va desenvolupar després de deixar Google.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor