Uber descarta operar a Barcelona fins que no pugui donar resposta a l’alta demanda d’usuaris

  • Els usuaris d'Uber van obrir l'aplicació per utilitzar el servei a Barcelona en més de 500.000 ocasions durant aquest estiu (entre juny i agost), segons dades de la companyia, que ha descartat entrar a la capital catalana fins que no tingui capacitat de donar resposta a aquesta demanda.

VilaWeb
Redacció
09.09.2017 - 12:22

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

Els usuaris d’Uber van obrir l’aplicació per utilitzar el servei a Barcelona en més de 500.000 ocasions durant aquest estiu (entre juny i agost), segons dades de la companyia, que ha descartat entrar a la capital catalana fins que no tingui capacitat de donar resposta a aquesta demanda.

“Actualment no seríem capaços de servir la demanda de barcelonins i turistes que obren cada dia l’aplicació d’Uber a Barcelona, la qual cosa es traduiria en disponibilitat molt limitada i temps d’espera alts”, ha afirmat en declaracions a Europa Press el portaveu d’Uber a Espanya, Yuri Fernández.

La companyia assegura que mentre no pugui oferir el mateix servei que ofereix en les més de 600 ciutats on opera per la falta de llicències de vehicles de transport amb conductor (VTC), no entrarà a Barcelona.

“Any rere any veiem com es multiplica el nombre de persones que obre l’aplicació d’Uber per descobrir que Barcelona és de les poques ciutats europees sense serveis d’Uber”, ha afegit Fernández.

Segons una enquesta realitzada per Uber entre més de 10.000 persones en Ámsterdam, Barcelona, Berlín, Brussel·les, Lisboa, Londres, París, Roma, Estocolm i Varsòvia, tres de cada quatre habitants de Barcelona veu les aplicacions de mobilitat com una alternativa a l’ús del seu vehicle.

L’enquesta constata que Roma i Barcelona són les ciutats europees amb més cotxes per persona: un 74% dels enquestats a la capital catalana té un vehicle privat, i un 73% veu aquestes aplicacions com a alternativa.

Fernández ha considerat que Barcelona és una de les ciutats amb més cotxes “probablement per l’absència d’alternatives reals per als seus ciutadans, que veuen com les grans capitals europees té serveis d’Uber o de carsharing mentre que Barcelona segueix ancorada en un model de mobilitat del S.xx”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor