12.11.2022 - 09:08
|
Actualització: 12.11.2022 - 11:19
Elon Musk continua gestionant Twitter erràticament. El nou propietari de la xarxa social va entrar a l’empresa amb la intenció ferma de fer-hi canvis radicals per aconseguir de rendibilitzar-la, atès que tenia problemes de solvència per la dificultat de fer prou beneficis. Pocs dies després d’haver pres el control de Twitter, va anunciar acomiadaments en massa de la plantilla i es va treure de la màniga una idea per fer diners. Qui volgués tenir una marca blava al costat del seu usuari, fins ara reservada per a identificar com a usuaris verificats persones, empreses o institucions amb notorietat per evitar suplantacions d’identitat, havia de pagar vuit dòlars el mes. La mesura va començar a ser disponible a principi de setmana per als usuaris amb iPhone dels EUA, però pocs dies després ha desaparegut la possibilitat de donar-s’hi d’alta, cosa que fa pensar que la companyia ha detectat prou inconvenients per aturar el pla de Musk.
El desplegament de les verificacions de pagament va causar una onada de comptes falsos de celebritats o empreses que tenien el símbol blau, cosa que facilita la confusió de la resta d’usuaris, que donen credibilitat a allò que diuen els usurpadors d’identitat. Twitter havia previst un mecanisme per a distingir si la marca blava era perquè efectivament es distingia aquell usuari per la seva notorietat o si era algú que havia pagat si es passava per sobre del símbol blau, però és una verificació que molta gent no fa.
Un dels exemples flagrants ha estat que un compte fals de la farmacèutica Eli Lilly va publicar un piulet que deia: “Estem contents d’anunciar que oferirem insulina de franc.” El missatge va ser visible dues hores abans no fos eliminat per Twitter, però va ser prou perquè l’empresa patís una caiguda forta a la borsa. Més tard, el compte real d’Eli Lilly va escriure: “Demanem disculpes a tots aquells que han estat confosos per un missatge d’un compte fals de Lilly.” Però, tot i això, encara va caure una mica més el preu de les seves accions, cosa que, de pas, va arrossegar unes altres farmacèutiques.
Segons que informa la CNBC, ni Twitter ni Musk han volgut fer comentaris. Amb tot, fa poc que Musk ha publicat a Twitter una enquesta en què demana als usuaris si creuen que ara Twitter és més o menys divertit que abans. Després, ha publicat un altre missatge on diu: “Tot això ho faig per la conya.”
did it 4 da lulz
— Elon Musk (@elonmusk) November 12, 2022