31.07.2017 - 22:00
La xarxa social Twitter té un problema amb el model de negoci. D’ençà de la seva entrada a borsa el 2013, l’empresa no ha tingut beneficis en cap trimestre. La setmana passada, va publicar els resultats del darrer trimestre i havia perdut 116 milions d’euros. Uns resultats que no van agradar gens Wall Street.
Per arreglar això, el conseller delegat, Jack Dorsery, s’ha proposat de trobar noves vies de finançament. Així és com ha sorgit el nou Twitter de pagament, un model publicitari que consisteix a pagar mensualment una quota mensual d’uns 100 dòlars perquè la xarxa social promocioni tots els piulets d’un compte en concret.
Twitter ha informat d’aquest nou model a usuaris i empreses que, amb anterioritat, han contractat serveis publicitaris a la xarxa social. Fins ara, la publicitat a Twitter consistia a promocionar un piulet en particular i no pas totes les publicacions d’un compte.
El director de xarxes del mitjà especialitza en tecnologia The Next Web, Matt Navarra, va fer públic fa uns dies la nota que li havia enviat Twitter sobre el nou model publicitari. ‘El programa amplifica automàticament els teus piulets i perfil per 99 dòlars al mes. Tanmateix, els primers trenta dies de promoció són gratuïts’, informa l’empresa.
Twitter is testing a $99 per mth ad subscription that auto-amplifies all your tweets and your profile pic.twitter.com/rIgJ3vW1hF
— Matt Navarra (@MattNavarra) July 28, 2017
Si l’usuari decideix subscriure’s al servei, rep tota la informació sobre la promoció dels seus piulets. És a dir, a quanta gent ha arribat la publicació i els usuaris nous que hi han interactuat.
Aquesta nova eina publicitària encara és en fase de proves, però Twitter assegura que va destinada a empreses petites i mitjanes, perquè millorin la seva visibilitat. De totes maneres, no se sap quin efecte tindrà sobre la resta d’usuaris, ara que hi ha més publicitat que mai a Twitter.