21.04.2023 - 18:09
|
Actualització: 21.04.2023 - 22:11
Després de mesos de prometre la fi del sistema de verificació d’identitat vigent d’ençà del 2009 per a identificar els comptes d’usuaris cèlebres de possibles impostors, aquesta setmana Twitter ha començat a retirar la insígnia blava de tots els comptes que no estiguin subscrits a Twitter Blue, el pla prèmium que ofereix la companyia a partir de vuit dòlars mensuals.
La decisió compleix una de les grans promeses que el president de la companyia, Elon Musk, va fer tan bon punt va arribar al càrrec: la d’acabar amb un sistema “corrupte i forassenyat” que únicament servia per a distingir les elits culturals i polítiques de la resta d’usuaris.
Lluny de les expectatives de Musk, tanmateix, la gran majoria dels usuaris que s’han quedat sense insígnia blava –com ara la cantant Rosalía– han optat per no subscriure’s a Twitter Blue i romandre com a comptes sense verificar. És per això que la companyia ha hagut de recórrer a un recurs d’última instància: subscriure celebritats a Twitter Blue contra la seva voluntat.
“Suposo que la meva insígnia blava desapareixerà aviat, perquè si em coneixes ja saps que no penso pagar els cinc [dòlars]”, piulà a final de març l’estrella dels Lakers i l’NBA Lebron James.
Welp guess my blue ✔️ will be gone soon cause if you know me I ain’t paying the 5. 🤷🏾♂️
— LeBron James (@KingJames) March 31, 2023
Ahir, un representant de James confirmà a The Verge que l’esportista no ha pagat la subscripció a Twitter Blue. El seu perfil, tanmateix, resa que el seu compte està verificat perquè està subscrit al pla prèmium de la companyia.
És el mateix que passa amb l’escriptor Stephen King, un altre gran detractor de Twitter. “El meu compte de Twitter diu que m’he subscrit a Twitter Blue. No m’hi he subscrit”, piulà ahir.
My Twitter account says I’ve subscribed to Twitter Blue. I haven’t.
My Twitter account says I’ve given a phone number. I haven’t.— Stephen King (@StephenKing) April 20, 2023
Aquesta incongruència, segons que confirmà el mateix Musk, s’explica per una raó simple: el sud-africà està pagant personalment per la seva subscripció, com també per la d’altres celebritats que no s’han subscrit a Twitter Blue després de perdre la insígnia blava.
Més enllà del piulet del seu president, tanmateix, la companyia encara no ha donat cap explicació oficial per aquestes subscripcions no consentides. Des de fa unes setmanes, segons que han informat diversos mitjans nord-americans, la bústia de premsa de la companyia respon els correus dels mitjans amb una emoticona d’una tifa.
Aquestes subscripcions involuntàries semblen confirmar el fracàs del model de subscripcions introduït per Elon Musk per a intentar reduir la dependència de Twitter en els anuncis. En els tres darrers mesos, segons el portal Tech Crunch, Twitter Blue ha recaptat poc més d’onze milions de dòlars, molt per sota de les expectatives d’una companyia que va facturar-ne més de 4.000 milions l’any proppassat.