12.12.2022 - 09:00
|
Actualització: 12.12.2022 - 10:30
Després de setmanes de dificultats tècniques i uns quants ajornaments, Twitter llança avui Twitter Blue, un nou pla de subscripció que ofereix als usuaris, per vuit dòlars el mes en la versió web o onze dòlars el mes en la versió iOS, la possibilitat de verificar-se amb la coneguda insígnia blava de la plataforma, entre més funcions exclusives.
we’re relaunching @TwitterBlue on Monday – subscribe on web for $8/month or on iOS for $11/month to get access to subscriber-only features, including the blue checkmark 🧵 pic.twitter.com/DvvsLoSO50
— Twitter (@Twitter) December 10, 2022
Així ho ha explicat aquest matí la companyia d’Elon Musk en un fil en què ha detallat que la insígnia blava –fins ara emprada per a verificar la identitat de perfils d’importància pública i així evitar impostors– serà reemplaçada per una de color daurat per a empreses i una de color gris per a organitzacions governamentals i multilaterals. D’una altra banda, també ha dit que la insígnia blava solament serà concedida a aquells subscriptors de Twitter Blue el compte dels quals hagi estat revisat per a comprovar que s’adiu a les normes d’ús de la plataforma.
Més enllà de la insígnia blava, el pla també permetrà als subscriptors d’editar els seus piulets i de publicar vídeos de més qualitat. D’una altra banda, la companyia ha aclarit que els subscriptors de Twittter Blue podran canviar de nom d’usuari, cosa que fins ara no era possible. Ara, qualsevol canvi de nom implicarà la pèrdua temporal de la insígnia blava abans el compte no sigui revisat una altra vegada per la companya.
Elon Musk, propietari de la companyia d’ençà de l’octubre, va anunciar a principi de novembre que ajornava fins a final de mes el programa de verificació de pagament de la plataforma fins a poder garantir-ne la solidesa, un termini que ha acabat essent prorrogat dues setmanes més. Va prendre aquesta decisió arran que durant uns quants dies alguns dels usuaris que havien optat per subscriure’s a Twitter Blue denunciaven que no podien accedir a les funcions, mentre que uns altres havien aprofitat la insígnia blava per a suplantar tota mena de perfils públics, incloent-hi marques comercials.