17.07.2020 - 18:58
TV3 estudia d’unificar els canals 33 i Esport 3 com a part d’un pla estratègic que es decidirà a partir de setembre, segons ha anunciat la presidenta de la CCMA, Núria Llorach. En la Comissió de Control de la Corporació al parlament d’avui, Llorach ha dit que ‘és irrenunciable l’aposta pel públic infantil i juvenil’, en referència a disposar d’un canal exclusivament juvenil, el Super3. ‘No hem discutit encara l’opció d’unir els continguts culturals i d’esports, ho presentaran els directors a la tardor’, ha detallat.
Pel que fa a la presència de Pilar Rahola a TV3, el director, Vicent Sanchis, ha dit que es tracta d’una ‘analista política’ i no contertuliana, i que no entren a vetar ni proposar els col·laboradors dels programes.
Pel que fa a la situació dels esports a TV3, Llorach ha reconegut la limitació de la capacitat adquisició de drets i continguts externs, per ‘l’ofensiva’ dels últims anys de la televisió de pagament. ‘Hem anat perdent les últimes opcions en què l’esport d’elit s’ha mostrat en obert’, com la Lliga Europa de la UEFA o la Copa. En aquest sentit, ha detallat que s’ha passat d’una partida de cinquanta milions d’euros en drets esportius a menys de cinc milions.
Ajustos pressupostaris
Segons ha assenyalat la responsable de la Corporació, la CCMA ha millorat lleugerament les previsions de pèrdues d’ingressos les últimes setmanes. Si bé la baixada en publicitat a causa de la pandèmia havia d’afectar en quinze milions d’euros el pressupost, les previsions ara són de 13,7 milions.
Amb aquestes xifres, Llorach ha recordat que el pla de contenció que ha fet la CCMA ‘ha aconseguit eixugar els quinze milions de manca d’ingrés’. En aquest sentit, es van ajustar cinc milions en programació, reduir 1,7 a Esports, tres-cents mil euros a Informatius, tres-cents mil a Catalunya Ràdio i més d’un milió en marxandatge.
Davant la intervenció del diputat del PSC David Pérez, que ha qualificat ‘d’indignació i vergonya’ que TV3 utilitzi els fons destinats a la crisi de la covid-19, Llorach ha defensat el paper de la televisió com a motor audiovisual del país i la necessitat per a moltes empreses del sector que han hagut de tancar o reduir plantilla.