La CCMA s’abocarà a Twitch, TikTok i Instagram per recuperar l’audiència juvenil

VilaWeb

Text

Arnau Lleonart i Fernàndez

02.06.2023 - 10:23
Actualització: 02.06.2023 - 13:24

Després de la refundació del canal Super3 en SX3, la CCMA entoma ara el repte de recuperar l’audiència juvenil amb un pla específic onze anys després del tancament del 3XL. En un context especialment difícil per la fragmentació del consum audiovisual en les plataformes de streaming, les xarxes socials de vídeo, els videojocs i els canals de televisió i ràdio tradicionals, en els mesos vinents la CCMA desplegarà una nova estratègia digital basada en la creació de comunitats i l’impuls de continguts en català tant en plataformes pròpies com externes.

La presidenta del consell de govern de la CCMA, Rosa Romà, ha presentat el nou pla al parlament amb Cristina Villà, directora d’Innovació, Recerca i Estratègia Digital. “Som en un context que l’oferta catalana és pràcticament inexistent”, ha avisat Romà. A més, ha dit que el públic jove, que ha de ser prioritari per als mitjans públics, passen més de tres hores al dia mirant continguts de les xarxes socials. També, ha dit, les plataformes i les xarxes socials avancen cap a la creació de comunitats, cosa que fa fidelitzar els espectadors, més que no pas un consum puntual.

Per això, la CCMA s’ha marcat com a objectius impulsar la presència i consum de continguts en català a Internet. No només a les plataformes pròpies, també a les plataformes externes i les xarxes socials. Per fer-ho, miraran d’augmentar la visibilitat i la notorietat, i d’enfortir les comunitats al voltant dels continguts. Com passa, per exemple, amb els seguidors del programa Eufòria. Per aconseguir-ho, veuen indispensable de millorar l’experiència en tots els canals digitals per tal que l’usuari s’hi senti còmode, i incrementar l’impacte i cobertura que tenen els continguts de TV3 i Catalunya Ràdio amb una estratègia de difusió més enllà dels mitjans tradicionals.

Per aconseguir-ho, treballen amb una nova estratègia digital que separa, d’una banda, el consum audiovisual —a Twitch i TikTok, Spotify i YouTube— i la generació de comunitat —a Instagram, Facebook i Twitter—, on hi ha els debats i converses. A Twitch hi obriran finestres per esdeveniments concrets, com passa ara amb el canal al voltant d’Eufòria, on s’emet programació extra que no es veu a la televisió. En general, en aquesta plataforma es prioritzaran els continguts juvenils i esportius.

A TikTok i Instagram hi publicaran continguts específics per a aquestes xarxes en diferents formats (vídeo curt, directe, filtres), però també fragments del catàleg propi de TV3 i Catalunya Ràdio. A més, miraran d’ampliar el catàleg de continguts de TV3 i Catalunya Ràdio disponibles a les principals plataformes de consum d’àudio i vídeo, com YouTube i Spotify, i s’hi emetran continguts específics per a aquestes xarxes, com YouTube Shorts i videopodcasts.

Atès el canvi de tendència en el consum audiovisual del jovent, que prefereix mirar o escoltar-los a la carta, més que no pas en la televisió tradicional, la CCMA els portarà a les plataformes de major ús juvenil adaptant-los al format específic de cada plataforma. En concret, produiran vídeos curts i directes per a TikTok o Twitch, però també faran filtres, mems o adhesius per a les xarxes socials. A més, la CCMA es marca el repte d’entrar en el món dels videojocs, un dels espais amb menor presència de la llengua catalana, col·laborant amb les empreses de videojocs catalanes, aportant-hi actius de la CCMA, i oferint-los al seu públic. També, ha dit Villà, col·laboren amb les universitats catalanes que estan formant nous creadors de videojocs per a promoure els videojocs en català.

A banda, un dels grans punts fonamentals de cara al futur de la CCMA és la creació de la nova plataforma de televisió en català, on es podran veure continguts en vídeo a la carta i en directe, escoltar pòdcasts i música, llegir continguts escrits i interactius i aprendre amb continguts educatius. “És fonamental que sigui una plataforma amb continguts propis, però també un agregador amb continguts de tercers i per a creadors i comunitats. Cal que sigui una gran finestra de l’audiovisual en català”, ha dit Villà.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor