05.07.2023 - 12:45
|
Actualització: 05.07.2023 - 13:43
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha anunciat que fusionarà TV3 i Catalunya Ràdio en una sola marca: 3Cat. Aquest també serà el nom de la nova plataforma de retransmissió de continguts en línia que s’estrenarà a la tardor i, progressivament, de totes les finestres de distribució. Segons la CCMA, la nova marca assumeix els valors i la identificació més potent de TV3 (3) i Catalunya Ràdio, que passa a anomenar-se CatRàdio (Cat) a partir del setembre.
Així, la CCMA reformula l’estructura clàssica de televisió i ràdio i es transforma en un gran portal de continguts amb l’objectiu de “connectar més i millor amb la ciutadania”. “D’aquesta manera, es posaran la producció de continguts en català al centre del servei públic audiovisual de Catalunya, en difusió omnicanal i a través de la distribució lineal i digital. 3Cat garantirà l’accés als continguts de televisió, àudio i digitals, de qualitat i en català, en qualsevol moment i en qualsevol lloc.”, expliquen en un comunicat.
📢 De la fusió de TV3 i @CatalunyaRadio, neix 3Cat, com a nova marca de continguts audiovisuals i de relació amb la ciutadania, que reformula l’estructura clàssica de televisió i ràdio i es transforma en una gran fàbrica de continguts.#Som3Cat#ConnectemPerArribarATu
— TV3.cat (@tv3cat) July 5, 2023
L’acte de presentació de la nova marca s’ha fet aquest matí i ha comptat amb la participació de la presidenta de la CCMA i de 3Cat, Rosa Romà; la vice-presidenta Àngels Ponsa; el conseller secretari, Lluís Garriga; el director de TV3 i director de continguts audiovisuals de 3Cat, Sigfrid Gras, i el director de Catalunya Ràdio i director de continguts d’àudio de 3Cat, Jordi Borda, que han explicat el gran salt que suposa esdevenir una gran plataforma de continguts sota la mateixa marca. A la presentació també hi han assistit la directora de Negoci i Màrqueting, Núria Fargas; el cap de Màrqueting, Àlex Marquina; el cap d’Imatge, Paulí Subirà; i la resta de membres del Consell de govern i de l’equip directiu de la CCMA.
“La nova marca neix i parteix de tot allò que ha representat TV3 i Catalunya Ràdio però amb una mirada endavant. 3Cat ens uneix a tots sota una mateixa marca que vol projectar-se amb força i amb tota l’ambició en aquest món audiovisual tan fragmentat on, per ser més visibles, hem de sumar esforços”, ha destacat Romà.
Per part seva, Sigfrid Gras ha explicat que “TV3 ve de quaranta anys de prestigi i èxits. Però, com a director de TV3, també és la meva obligació i la de tots els que estem aquí garantir el seu futur. Per això, estic especialment satisfet que comencem aquesta nova etapa sense perdre ni un mil·límetre d’aquests valors i identitat. Comencem la transformació cap al 3Cat.”