13.07.2016 - 14:37
VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)
La Fundació València Turisme ha rellançat la seua marca ‘València Convention Bureau’ amb la intenció de “sorprendre” als organitzadors de congressos i convencions i aconseguir que trien esta ciutat com a destí d’estes trobades. Amb este objectiu, l’entitat ha creat l’eslògan ‘València, meet surprise’ (‘València, coneix la sorpresa’), amb el qual han editat diversos fullets, una guia d’espais singulars i un lloc web.
La iniciativa l’han presentat este dimecres el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València i regidor de Turisme, Joan Calabuig, i el director de Turisme València, Antoni Bernabé. Amb ‘València, meet surprise’, el consistori i la fundació busquen impulsar el programa ‘València Convention Bureau’ amb “una participació més alta del sector” de congressos i convencions i amb “un model de gestió que generarà els seus propis recursos”.
‘València, meet surprise’ resumix els atractius de la ciutat en nou punts: l’accessibilitat, la seguretat, la gastronomia, la vida nocturna, la cultura, l'”actitud verda”, l’esperit mediterrani, els contrastos i la relació qualitat-preu.
Bernabé ha explicat que l’elecció d’este eslògan es deu a la reacció de “molts turistes” de congressos que visiten la capital valenciana i que “no s’esperaven el que se n’anaven a trobar”. Així, ha precisat que la promoció posa èmfasi en els exteriors de la ciutat i les zones de congressos, mentre que les referències als interiors d’estes instal·lacions apareixen en la Guia d’Espais Singulars i en el web, que inclourà un cercador que permetrà trobar ubicacions segons lloc i capacitat.
AGRUPAR A TOT EL SECTOR
‘València, Convention Bureau’ agrupa tot el sector implicat en este tipus de turisme, que segons ha apuntat Calabuig, representa el 25% del total de la ciutat. Per a aconseguir la seua representació s’ha creat un comitè gestor que comptarà, entre d’altres, amb Fira València, la Ciutat de les Arts i les Ciències, el Palau de Congressos, representants del sector hoteler i de restauració, organitzadors d’esdeveniments, empreses turístiques i les universitats.
Este comitè té com a objectiu consolidar un model pel qual esta marca siga capaç de tindre la seua pròpia gestió i ser “viable a mitjà i llarg termini”, ha explicat Bernabé. Així, este òrgan elegirà el seu propi president i es finançarà a través del diners que destine la fundació, de les quotes dels socis i d’altres aportacions dels integrants.
PARTICIPACIÓ MÉS ALTA, AUTONOMIA I COL·LABORACIÓ
Joan Calabuig ha indicat que el nou València Convention Bureau tindrà una “participació més alta” dels llocs que poden albergar congressos, una “major autonomia” en la seua gestió i una major col·laboració entre administracions. Així, ha assenyalat que el comitè no substituirà el patronat de turisme de la fundació i que el consistori no pretén “marcar les decisions” d’este organisme.
En este sentit, Calabuig ha destacat que tindrà un funcionament semblant al de la marca ‘València Film Office’ de Turisme València, ja que forma part de l’estratègia de l’Ajuntament i de la fundació d'”articular productes que puguen gestionar-se de manera més segmentada”.
El primer tinent d’alcalde ha explicat que este “no serà l’últim pas” en el foment de les diferents opcions que València presenta al turisme, ja que la fundació preveu posar en marxa experiències similars en camps com la cultura, els esports, l’excel·lència i els creuers.
“POSAR EN VALOR ELS RECURSOS”
En la mateixa línia, el responsable municipal ha apuntat que amb esta nova marca es busca “posar en valor tots els recursos amb els quals compte la ciutat” de València, i alhora ha indicat que “el que no es pot” és “vendre el treball de manera separada, com ocorria fins ara”.
Calabuig ha assegurat, en resposta a les preguntes dels periodistes, que la idea no és “treure-li ús a les grans infraestructures” en desús a la ciutat, tot i que sí ha considerat que la marca “contribuïx a això també”.