04.08.2016 - 02:00
La Generalitat ja té una nova eina per a informar a través dels telèfons mòbils. El govern ha estrenat un ‘bot’ a l’aplicació de missatgeria instantània Telegram destinada a ajudar els ciutadans a trobar serveis pròxims i informació sobre equipaments públics. Es tracta d’un programari que permet als usuaris d’interactuar amb els motors de cerca mitjançant l’enviament d’ordres i peticions en línia dels diferents comandaments.
El ‘bot’ tindrà accés al banc de dades dels equipaments oficials de la Generalitat i serà capaç de localitzar comissaries de policia, farmàcies, hospitals, centres sanitaris i centres d’atenció primària. L’aplicació proporcionarà el nom del servei, la direcció, la població i el telèfon i, si no és capaç de trobar una resposta satisfactòria, posarà l’usuari en contacte amb el canal d’atenció ciutadana perquè faci les preguntes pertinents a un operador del 012.
El canal de la Generalitat a l’aplicació Telegram es va inaugurar el 12 de maig amb el propòsit de difondre notícies, contingut i informació amb valor per a la ciutadania i té dos mil seguidors. Per una altra banda, el perfil de consultes del 012 a la mateixa xarxa, que és actiu des de començament del 2015, actua com un complement a l’atenció telefònica i ja ha rebut vora set mil consultes des del febrer de l’any passat.