Els treballadors del 061 reclamen la internalització del servei que ara té adjudicat Ferrovial

  • Afirmen no tenir dret a vaga i alerten que les trucades de la Catalunya Central també es gestionaran des de Reus

VilaWeb

ACN

13.07.2021 - 16:27
Actualització: 13.07.2021 - 17:06

Els treballadors del telèfon 061 d’atenció sanitària han reclamat la internalització del servei, que actualment la Generalitat té adjudicat a Ferrovial. Els empleats han afirmat que són un servei públic i que en el darrer any de pandèmia han demostrat que són “essencials”. També asseguren que no tenen dret a vaga perquè quan en convoquen els decreten uns serveis mínims del 100% que els impedeixen fer aturades.

Durant la compareixença de premsa feta des de Tarragona, els treballadors també ha denunciat que el telèfon d’emergències del 112 de Reus atén les trucades de la demarcació de Tarragona, Lleida i Alt Pirineu i, pròximament, també s’hauran de fer càrrec de les trucades de la Catalunya Central.

De fet, la situació dels empleats del 061 és molt similar a la que han denunciat els treballadors del 112 les darreres setmanes. En ambdós casos l’empresa Ferrovial, que ha guanyat els concursos públics de la Generalitat per prestar el servei, denuncien falta de personal, contractes majoritàriament a temps parcial, no poder dur a terme vagues i estar regits pel conveni de telemarketing, entre d’altres.

La delegada de persones de la UGT de la sala de Reus del 061, Olga González, detalla que la seva tasca consisteix a coordinar l’atenció mèdica dels ciutadans que els truquen i fer-ho ràpidament perquè en algunes circumstàncies la vida de persones “va de segons”.

 58.000 trucades diàries

González ha comentat que no han rebut la paga extra que la Generalitat va donar al personal sanitari per la feina feta durant la pandèmia. També alerta que la feina se’ls ha multiplicat “fins al punt d’haver arribat en les darreres setmanes a pics de 58.000 trucades diàries”.

D’altra banda, els treballadors acusen Ferrovial de generar “problemes” amb les nòmines. “Cada mes hem de fer reclamacions, per ampliacions d’horaris no pagades o festius no pagats”, ha assegurat González. També han demanat un gest al govern perquè s’assegui a parlar amb els sindicats.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor