05.04.2019 - 17:15
|
Actualització: 08.04.2019 - 12:22
La jornada de vaga al servei de metro de Barcelona ha provocat aglomeracions de passatgers als combois del transport subterrani. De fet, la gran quantitat de persones que s’han acumulat a les andanes ha obligat a TMB a regular l’accés als enllaços amb la L5, concretament a les estacions de La Sagrera i Sagrada Família i, ocasionalment, a Verdaguer, des de les 7.30 del matí, amb serveis mínims del 40% en tractar-se d’hora punta i amb intervals d’espera d’entre 6 i 10 minuts.
A Sagrada Família, una de les estacions on hi ha hagut més aglomeracions, tot i l’accés regulat els viatgers han esperat amb resignació els combois, que en la majoria dels casos han arribat a l’estació ja plens i no tothom que esperava hi ha pogut accedir. L’afluència de passatgerss’ha reduït un 13% entre les 7.00 i les 8.00 hores en comparació amb un dia feiner qualsevol.
De dos quarts de deu del matí a les deu, els serveis mínims han passat al 20% i a partir de les 10 ha acabat el primer torn de la vaga, que es reprendrà a les quatre de la tarda i fins a les 8 del vespre amb el 40% de trens, i de dos quarts de deu del vespre fins a les dotze de la nit amb el 20%.
TMB titlla els serveis mínims d’insuficients
El conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Enric Cañas, ha lamentat que els mínims fixats per a la vaga de metro hagin fet que el servei de metro fos ‘de mala qualitat’. ‘Tot i que no hi ha hagut cap incidència remarcable el servei ha estat dificultós; el viatge no ha tingut la qualitat que avui en dia és necessària’, ha criticat Cañas, que ha afegit que no s’ha pogut garantir el dret a la mobilitat.
D’altra banda, el conseller delegat ha demanat disculpes a la ciutadania que hagi estat ‘tensada a l’andana’ i ha agraït el comportament cívic de tothom. Cañas ha insistit que la vaga per la crisi de l’amiant ‘no té motius objectius per convocar-se’ perquè, segons ha assegurat, ja s’està fent una ‘gestió diligent’ del conflicte i s’hi està treballant. ‘Ens preocupa molt i hi estem destinant molts esforços’, ha afirmat.
Cañas, que ha recomanat que durant tota la jornada es busquin mitjans alternatius al metro per evitar aglomeracions, ha explicat que la gestió dels serveis mínims ha estat ‘molt complicada’ perquè en alguns casos s’ha hagut de buidar combois ja plens per evitar incórrer en una superació dels mínims fixats.