Trànsit treballa en un Pla de Rutes Segures a la Comunitat per a ciclistes amb més senyalització i menys velocitat

  • DGT oferix a ajuntaments i policies locals valencians kits de control d'alcohol i drogues per a fer controls

VilaWeb
Redacció
14.06.2017 - 17:15

DGT oferix a ajuntaments i policies locals valencians kits de control d’alcohol i drogues per a fer controls

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, ha anunciat que van a impulsar un pla conjunt entre DGT, Guàrdia Civil i Policies Locals per a “vigilar els punts de major accidentabilidad de ciclistes”. Entre les mesures contemplades, la Direcció Provincial de Trànsit ja treballa en un Pla de Rutes Segures a la Comunitat per a ciclistes que contempla una major senyalització i reduccions de velocitat.

A més, la DGT ha posat a la disposició d’ajuntaments i Policia Local kits de control de droga i alcoholèmia perquè facen controls en els seus termes municipals, segons ha informat Delegació de Govern en un comunicat.

Així ho ha anunciat Moragues, que este dimecres ha presidit la primera Junta Intercomarcal i Extraordinària sobre Seguretat Vial i Protecció a Ciclistes, on han participat alcaldes i responsables de seguretat dels municipis de la Safor i Marina Alta pels quals discorre la N-332 en els punts quilomètrics on s’han registrat els últims accidents, i en la qual està també ha estat present la Federació de Ciclisme de la Comunitat Valenciana (FCCV).

Els Ajuntaments que ja han sol·licitat estos kits són Oliva, Burjassot, Cullera, Sagunt, Meliana, Sant Antoni de Benaixeve i La Pobla. A més, sobre el punt de la N-332 on s’han registrat els últims accidents es posa a disposició el radar mòbil de la DGT a ajuntaments i Policia Local.

També hi haurà un reforç de la Guàrdia Civil en la N-332 els caps de setmana, sobretot en l’accés sud a Oliva. “L’objectiu –segons ha dit el delegat– és una major coordinació entre tots, amb l’objectiu de frenar estos sinistres”.

“Hi haurà un sobreesforç i s’intensificaran els controls per a actuar en aquells punts més conflictius i en els punts propers a zones d’oci on es consumix alcohol”, ha afegit el delegat, que ha apel·lat “al civisme i a la conscienciació ciutadana” perquè “conduir drogat i begut és, com es vé demostrant, un arma letal”.

Tots els caps de setmana es realitzen en esta zona de la Safor fins a quatre controls de Guàrdia Civil de Trànsit des de la matinada fins a primera hora del matí. Cap dels dos conductors causants dels accidents en la N-332 on van perdre la vida els quatre ciclistes havia passat per estos controls que s’havien disposat en la zona, ha explicat el delegat.

RUTES SEGURES PER A CICLISTES

També des de mitjan maig la Direcció Provincial de Trànsit està treballant per a disposar de rutes segures per a ciclistes a València i Castelló. Per a açò, ja s’han realitzat diferents reunions en les quals han participat tant la Guàrdia Civil de Trànsit com la Federació Valenciana de Ciclisme. Alacant, que va ser l’experiència pilot de la DGT, ja disposa de 17 rutes segures per a ciclistes.

Este pla suposarà la senyalització de noves rutes ciclistes segures, amb l’objecte de facilitar i protegir el trànsit de ciclistes per carreteres convencionals i reduir la seua accidentalitat. Esta senyalització inclou limitacions de velocitat en dies i horaris concrets, de caràcter temporal i en trams interurbans definits. El delegat ha assenyalat que “també és important impulsar vies verdes i millorar les condicions de les vies pecuàries”.

També des de mitjan maig van començar a incrementar-se les campanyes específiques de sensibilització i vigilància de ciclistes els caps de setmana. Es van realitzar els dies 13 de maig, 27 de maig i 10 de juny. Estan previstes: 18 de juny, 25 de juny, 1 de juliol, 15 de juliol, 23 de juliol i 30 de juliol. Es tracta de campanyes de la DGT amb intervenció de l’helicòpter de la DGT i de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil.

ACTUACIONS JA EN MARXA

Per a reduir l’accidentalitat d’estos usuaris, la DGT en l’última modificació de la Llei de Seguretat Vial va elevar de rang normatiu l’avançament a ciclistes amb la finalitat de reforçar la seguretat dels mateixos, han destacat en el comunicat.

Tot vehicle que avance a un ciclista ha de guardar una separació lateral mínima d’1,5 metres i pot ocupar part o la totalitat del carril contigu o contrari. Està prohibit avançar a un ciclista si esta maniobra pot posar en perill o entorpir la marxa dels ciclistes, que circulen tant en el mateix sentit com en el sentit contrari al vehicle que se’n va a avançar.

A més, s’està senyalitzant trams amb elevada intensitat circulatòria de ciclistes per a advertir la resta d’usuaris de la via de la presència de ciclistes en la calçada. La senyalització dels trams es decidix de forma conjunta i consensuada per la federació de ciclisme provincial, el titular de la via i la DGT.

Dins de les mesures anunciades pel Ministre en el si del Comité de Seguretat Vial, s’incloïa l’ús dels PMVs per a publicar missatges de conscienciació per al respecte als ciclistes durant els caps de setmana de maig, juny, juliol, agost i setembre i coincidint amb les campanyes de vigilància en vies secundàries s’han programat aproximadament el 50% amb els missatges de la campanya de ciclistes i l’altre amb la de vigilància en vies secundàries.

També està previst que en la pròxima campanya de publicitat de la DGT s’incloguen espots destinats a conscienciar a la resta d’usuaris de la via del respecte als ciclistes.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor