Trànsit limitarà la velocitat a 100 km/h a la AP-7 entre Martorell i Gelida els caps de setmana

  • Interior vigilarà la via amb drons i nous radars arran de l'augment d'accidents d'ençà de l'alliberament dels peatges

VilaWeb
Imatge d'arxiu de la AP-7
ACN
23.03.2023 - 20:58
Actualització: 23.03.2023 - 22:20

El Servei Català de Trànsit (SCT) limitarà la velocitat a 100 km/h a la AP-7 entre Martorell i Gelida els divendres a la tarda, dissabte al matí i diumenge a la tarda. Els camions hauran de circular per la dreta en aquest tram d’uns set quilòmetres. La mesura començarà a aplicar-se demà en fase de proves i forma part del paquet d’accions que Trànsit presentat avui a fi de reduir la sinistralitat a l’autopista. El pla es desplegarà entre el 2023 i 2025 amb una inversió de 14,3 milions d’euros. Entre més mesures, també preveu d’utilitzar drons per controlar els punts més conflictius i instal·lar nous radars, on la mobilitat ha augmentat d’un 26% d’ençà de l’alliberament dels peatges.

El SCT ha tingut un important augment de la mobilitat en el tram de Martorell i Gelida i ha observat que els vehicles no respecten prou les distàncies de seguretat i també corren massa, segons que ha explicat el director, Ramon Lamiel, que ha indicat que hi registren accidents múltiples.

Els responsables del SCT esperen que la mesura ajudi a millorar la seguretat viària en i no descarten abaixar més el límit de velocitat si aquests 100 km/h no són suficients. Trànsit i mossos faran controls de la velocitat.

El SCT vol estendre sistemes de velocitat variable en més trams de la via. El focus és en el tronc central de la AP-7, a l’espera que l’estat espanyol, que és el titular de l’autopista, pugui aplicar mesures que vagin en el mateix sentit.

Més radars i ús de drons

El Servei Català de Trànsit instal·larà en aquesta autopista nous radars en els punts on hi ha més accidents. Començarà amb quatre, amb un nou sistema d’instal·lació, i una de les primeres localitzacions en què s’ubicaran serà a la trifurcació del Papiol B-23, A-2 i AP-7. També instal·larà un radar de tram a la zona de Móra a Constantí en el període 2023-2025.

A més, farà servir drons per controlar punts viaris conflictius. La primera missió serà a l’enllaç de la C-60 i la AP-7 per analitzar l’origen de la pertorbació de la Roca en el retorn dels diumenges i també a la B-23 i AP-7 per controlar les infraccions d’incorporació, que són un risc per a la seguretat viària i ocasionen retencions.

Limitacions per als camions

El pla preveu limitacions de vehicles pesants en el tram del sud de trenta quilòmetres entre Calafat i Camarles, on els camions hauran de circular pel carril de la dreta. Aquesta limitació serà per a cada dia de la setmana i es començarà a aplicar aviat, segons Trànsit.

Entre més mesures, Trànsit també destaca la instal·lació en els retorns de cap de setmana dels setanta quilòmetres de carrils addicionals a la AP-7 nord (Montornès del Vallès i Sant Celoni) i sud (Vilafranca del Penedès i el Papiol) per dotar de més capacitat la via. Aquesta mesura ja s’aplica i s’ha avançat en el calendari, ja que es començaven a instal·lar al voltant de Setmana Santa.

Més accidents i més víctimes mortals

La mobilitat ha augmentat de mitjana d’un 26% a la AP-7 des que es van alliberar els peatges, l’agost del 2021, i la circulació de camions ha incrementat d’un 36%. Els accidents també han incrementatL’autopista va registrar el 2019 503 accidents amb víctimes, 32 dels quals amb persones mortes o ferits greus, mentre que l’any passat aquests sinistres van augmentar fins als 647, 55 dels quals amb morts o ferits greus. El 2019, 15 persones van morir en accidents a la AP-7 i 19 més van resultar ferides de gravetat, mentre que l’any passat les víctimes mortals en van ser 24 i els ferits greus, 52.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor