23.05.2022 - 18:07
|
Actualització: 23.05.2022 - 23:23
El govern català preveu que la T-Mobilitat sigui totalment operativa al Principat a finals del 2024. El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori va licitar divendres passat per 21,6 milions d’euros, les màquines validadores de la T-Mobilitat que s’hauran d’instal·lar a busos interurbans, busos urbans, estacions de Rodalies i estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat. De fet, ja està en marxa als trenta-sis municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i es preveu que les set corones metropolitanes funcionin amb la T-Mobilitat a finals del 2022 o principis del 2023.
“Serà el torn de fer l’apagada analògica i acabar amb les clàssiques targetes de cartó sense xip”
“Cap a la tardor del 2023 serà el torn de fer l’apagada analògica i acabar amb les clàssiques targetes de cartó sense xip”, ha afirmat el secretari general de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font. Amb el nou projecte, es deixarà de banda el pagament per corones i es començarà a pagar per quilòmetres recorreguts, amb bonificacions per llargada del trajecte (serà més econòmic en proporció un Portbou-Amposta que un Girona-Figueres) i per a usuaris habituals.
“Hi haurà una zona zero amb tarifa plana. Calculem que serà uns deu quilòmetres a la rodona del teu entorn, i el preu anirà pujant progressivament a mesura que facis quilòmetres amb transport públic”, ha detallat Font.
El govern català integrarà també les comarques que actualment no estan a les ATM de Barcelona, Lleida, Girona, Tarragona o Terres de l’Ebre. Al llarg d’aquest any, s’integrarà l’Alt Pirineu amb Lleida, el Solsonès amb Barcelona i la Garrotxa amb Girona. De cara al 2023, serà el torn de l’Alt Empordà, el Baix Empordà i la Selva d’integrar-se amb l’ATM Girona.
Reducció del 40% del preu del transport públic a les noves comarques integrades
El govern català preveu que el preu de les noves comarques integrades disminueixi un 40%. Tot i això, encara hi ha punts de discussió amb el conjunt de les ATM, sobretot pel que fa al càlcul del sistema quilomètric. “Partirem de la base que ningú pagui més del que paga en aquest moment” ha dit Font, qui també ha afirmat que encara han d’estudiar com premiar els usuaris habituals i com evitar penalitzar els que fan recorreguts llargs.