09.06.2017 - 14:06
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
El president de Metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Marc Grau, ha assegurat aquest divendres que la direcció de l’empresa fins i tot “ha superat els seus límits” per acordar un conveni col·lectiu, per la qual cosa no té més marge de maniobra, i ha exigit al comitè d’empresa i als treballadors que s’esforcin per aconseguir un acord.
“No som nosaltres els que hauríem de donar el següent pas, perquè clarament hem superat els nostres límits. Ara esperem que siguin les altres parts”, ha defensat Grau en declaracions als mitjans, i ha insistit que la direcció difícilment pot fer més moviments més enllà de matisos i aclariments.
Ha recordat que la mediació de la Direcció de Relacions Laborals de la Generalitat va elaborar un document “de forma salomònica per trobar un punt equidistant entre les parts” en no aconseguir un acord, i ha dit que la direcció es va mostrar disposada a acceptar-ho fent un gran esforç si el comitè d’empresa ho sotmetia a votació, alguna cosa que encara no ha fet.
Grau ha defensat la importància que la plantilla valori aquest document, que assegura que inclou millores laborals i econòmiques, després del que ha expressat el seu respecte per les decisions de cadascuna de les parts, perquè “bastant complicat ha de ser que sis sindicats es posin d’acord per tenir una sola veu”.
Ha dit que hi ha hagut poc temps des que es va presentar aquesta proposta, i ha confiat que “la representació dels treballadors serà capaç” de treballar si considera que algun dels punts –com les jubilacions parcials– requereix aclariments o matisos, amb l’objectiu de treure endavant el document.
Aquest document inclou millores com a increments salarials en quatre anys que superen el 7%, reduccions de la jornada laboral, més personal indefinit i a temps complet i la creació de dos torns que “afavoreixen la conciliació de la vida personal i laboral”, ha citat Grau entre altres mesures.
Preguntat pel que deixa d’ingressar TMB amb les vagues, Grau ha assenyalat que és “molt difícil de quantificar” perquè no tots els viatgers paguen el mateix, encara que cada dilluns el Metro registra 300.000 validacions menys que en un dia laborable habitual, amb entre un 25% i un 30% menys de passatge en les hores de vaga, i un 18% menys en el global de la jornada.
La del proper dilluns serà la sisena jornada amb aturades des que fa vuit setmanes els treballadors van convocar una vaga indefinida per a cada dilluns, amb aturades de dues hores en cada torn: de les 7.00 a les 9.00; de les 16.00 a les 18.00, i de les 20.30 a les 22.30 hores.