TMB conclou que el conductor del bus H16 va obrir la porta a les noies en la primera parada després d’haver-ho demanat

  • La investigació tècnica avala la versió del xofer, però l'empresa municipal revisarà els protocols d'informació

VilaWeb
ACN
30.12.2021 - 09:51
Actualització: 30.12.2021 - 16:21

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha conclòs que el conductor de l’autobús H16 investigat per no haver obert, suposadament, les portes a dues adolescents dijous de la setmana passada va actuar correctament. Segons la investigació interna, els paràmetres tècnics indiquen que va obrir la porta a la primera parada que li va ser sol·licitada.

Amb això, TMB tanca la investigació per la denúncia d’una mare que assenyalava que el conductor s’havia negat a deixar baixar les seves filles, de dotze i divuit anys. Segons el relat que va fer a Twitter, van prémer el botó abans d’arribar a la parada de casa, però el conductor no va obrir les portes ni en aquella parada ni en la següent. Segons elles, no les va obrir fins que la germana gran, de divuit anys, no va dir en veu alta que trucaria a la família.

Segons la investigació, el dia 23 a les 19.35, l’autobús es va aturar i va obrir les portes a la parada de passeig de Taulat – Provençals. A continuació, va passar de llarg de les parades passeig de Taulat – Diagonal Mar i passeig de Taulat – plaça de Llevant, perquè no hi havia registrada cap sol·licitud de parada. Quan l’autobús ja es dirigia a la següent parada es va fer la petició per a baixar. El registre marca la sol·licitud a les 19.38. Un minut després, l’autobús es va aturar a la següent parada, la de Sant Ramon de Penyafort – Ronda Litoral, on va obrir les portes. A continuació, el vehicle, ja sense passatge, va avançar fins a la darrera parada del trajecte, al carrer d’Eduard Maristany.

És una norma general de seguretat que els autobusos no s’aturin ni obrin les portes fora de les parades establertes. Els serveis tècnics també han fet proves per a verificar que el sistema de sol·licitud de parada d’aquest bus funciona correctament, han comprovat l’avís acústic i visual, tant a la pantalla del client com la il·luminació del plafó de parada i l’avís al lloc del conductor. Les dades obtingudes del sistema de posició i els registres del vehicle concorden amb l’explicació donada pel conductor en les diverses entrevistes tingudes amb els responsables de la línia i de la cotxera. El resultat de la investigació s’ha comunicat a la mare de les dues usuàries, que havia presentat una reclamació a l’Ajuntament de Barcelona.

Dilluns, després de la denúncia pública de la mare de les noies a Twitter, la direcció de TMB s’hi va posar en contacte per comunicar-li que s’obriria una investigació exhaustiva per a aclarir els fets. La concreció de les dades aportades per la reclamant ha facilitat la investigació de l’incident.

La direcció de TMB ha volgut posar de manifest la professionalitat de la seva plantilla: “Presta un servei de transport públic de la màxima qualitat, tenint en compte els protocols i normatives que sempre tenen com a objectiu garantir la seguretat de la ciutadania. Els transports de Barcelona són referents en l’àmbit mundial i un dels serveis públics més ben valorats en totes les enquestes de satisfacció”, diu l’empresa.

TMB també diu que revisarà els protocols de resposta de les queixes i reclamacions i reforçarà la formació del personal que presta aquest servei per millorar l’atenció i informació als ciutadans. Arran de la magnitud de l’impacte mediàtic de l’afer, i fins i tot l’alarma social suscitada, TMB posarà a disposició de les autoritats les anàlisis tècniques fetes i les dades en què es basen.

El comitè d’empresa va donar suport al conductor i va criticar l’actitud pública de l’empresa municipal.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor