25.05.2023 - 08:25
|
Actualització: 25.05.2023 - 12:52
El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha fet una crida els taxistes a votar el PSC el 28-M perquè considera que és la formació que ha demostrat “més resultats” en la lluita del sector contra les VTC. En una carta oberta, Álvarez valora que amb l’ex-presidenta de l’IMET Rosa Alarcón i l’actual, Laia Bonet, ha tingut “la millor interlocució que el taxi podia tenir a les institucions” i “han facilitat que el seu partit se sensibilitzi” amb la situació del taxi “assumint-la com a pròpia”. En aquest sentit, destaca el paper “especialment dur en contra de les VTC” en l’aprovació del darrer decret. Sobre l’actual la batllessa i candidata dels comuns, Ada Colau, li reconeix que sempre ha estat amb el taxi, però li retreu els canvis urbanístics.
Del PSC, Élite Taxi assenyala que “l’acostament i la sensibilitat que han mostrat amb el sector han forjat quelcom que va més enllà” i la seva intermediació amb les institucions —com l’IMET i el Ministeri de Transports espanyol— poques setmanes abans que el TJUE emeti sentència de la qüestió prejudicial del TSJC sobre la ràtio 1/30.
A banda, aplaudeix la posada en marxa de l’aplicació pública PICMI, que es portava reclamant des del 2016; que el PSC intercedís perquè les entitats bancàries donessin moratòries als taxistes amb motiu de la pandèmia i no perdessin la seva llicència; l’ampliació de models de vehicles que poden comprar els conductors i no els que “imposen” les marques; i que donés “l’ordre directa” a la Guàrdia Urbana per fer inspeccions a les VTC i que es van saldar amb més de 8.000 denúncies el 2021.
En una carta oberta al sector de tot Catalunya i “en especial a l’AMB”, Álvarez fa un repàs de les diferents formacions polítiques que concorren a les eleccions. Dels comuns, subratllen que “sempre han estat amb el taxi” i “disponibles quan ho hem necessitat”. També aplaudeix la interlocució amb les institucions i recorda que va ser Ada Colau qui va establir la pre-contractació d’una hora, mesura que va ser tombada pel PSC.
En canvi, lamenta que els “continus canvis” en l’urbanisme de la ciutat i les obres perquè “han causat un gran malestar” al sector. Segons Álvarez, s’ha perdut “velocitat i eficiència” i el trànsit es troba molt més congestionat i cita la pacificació del carrer Consell de Cent i el carril bici del carrer València.
Sobre ERC, Élite Taxi valora que ha anat modificant el seu posicionament en relació amb el taxi i les plataformes fins al punt de ser “decisiva” en la protecció del sector i que hagi facilitat l’aprovació del darrer decret del juliol 2022. També celebra que la interlocució amb el Departament de Territori és excel·lent.
D’altra banda, de Junts destaca que l’ex-conseller de Territori Damià Calvet va complir amb el compromís d’aprovat el decret que incloïa la pre-contractació de 15 minuts el 2019, i la interlocució de la directora de Transports, Mercè Rius; mentre que la CUP en ressalta l’actitud a favor dels treballadors i autònoms del taxi i contra l’economia de plataforma.
Finalment, Álvarez carrega contra PP, Ciutadans i Vox per haver promogut el model de VTC de plataforma i els acusa de voler “desballestar” el sector.