04.04.2023 - 10:44
|
Actualització: 04.04.2023 - 11:13
TikTok permet d’incloure el català en els subtítols d’anuncis d’empreses i institucions emesos en aquesta llengua. Fins ara, la plataforma de vídeos curts requeria subtitular en castellà aquestes peces publicitàries. Segons que informa el Departament de Cultura, la xarxa social també prepara i “està avançant a bon ritme” la incorporació del català com a opció lingüística en la interfície de l’aplicació, i en el menú per a subtitulacions de contingut orgànic. TikTok s’afegiria així a altres aplicacions i xarxes que incorporen el català, com Twitter, Facebook, Signal, Telegram, Whatsapp, YouTube, Badoo, i la majoria de serveis de Google, “responent a la demanda que moltes empreses i particulars havien formulat”, diu el departament.
👅 TikTok ja permet fer publicitat completament en català gràcies a la incorporació de subtítols en la nostra llengua. I aviat tindran tota la plataforma en català!
👉 El @govern treballa per normalitzar el #català a totes les plataformes.https://t.co/nW2cM4ufHW
— Cultura (@cultura_cat) April 4, 2023
El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila ha subratllat en un comunicat la importància del canvi: “El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències”.
El Departament de Cultura ha estat treballant amb TikTok per facilitar-li “criteris d’ús, arguments legals i de mercat”, i per “contextualitzar” la petició de situar-hi el català “com a llengua mitjana que aspira a tenir una presència normalitzada en tots els àmbits”.