Reclamen que el TGV connecti Figueres i Perpinyà després del trencament entre Renfe i SNCF

  • L'associació Promoció del Transport Públic lamenta que tan sols hi haurà dues circulacions per sentit i dia pel túnel del Pertús

VilaWeb

ACN

30.11.2022 - 13:19

L’associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) ha demanat la continuïtat dels serveis transfronterers entre Barcelona i París, que fins al moment operen conjuntament Renfe i SNCF. La societat, però, expira el pròxim 10 de desembre i a partir d’aleshores la PTP alerta que es perdran la meitat de trens diaris que circulen entre Catalunya i l’estat francès. És a dir, es passarà de quatre a dues circulacions per sentit i dia a través del túnel del Pertús. L’entitat assegura que això causarà una “escassa oferta” del servei que, al seu torn, farà que el preu del bitllet s’enfili a valors “inassumibles”. Per tot plegat, la PTP diu que la connexió ferroviària entre Barcelona i París passarà a ser “molt ineficient”.

En aquest sentit, l’entitat defensa que serà “molt complicat o impossible” fer l’anada i la tornada el mateix dia pels horaris i lamenta que es redueixi el servei per una infraestructura que va significar una inversió de 3.500 milions d’euros.

Com a proposta “a curt termini”, la PTP proposa allargar els serveis d’AVE i Avant que finalitzen a Figueres fins a Perpinyà, i per la seva banda, que els TGV francesos acabin el trajecte a Figueres. “En qualsevol cas, l’objectiu de la proposta és tenir una estació d’enllaç per a trens d’alta velocitat espanyols i francesos”, indica l’associació en un comunicat. Així mateix, reclama una “bona coordinació horària” entre l’operadora espanyola i la francesa per a garantir la cobertura.

Renfe i SNCF operen conjuntament el servei d’alta velocitat Barcelona-París des del 2013, a través de la societat Renfe-SNCF en Cooperació. A més de la capital francesa, Renfe-SNCF també inclou els trajectes fins a Marsella i Lió. A mitjan febrer, però, l’operadora francesa va comunicar a Renfe la decisió unilateral de no renovar la societat conjunta. A la pràctica, això suposa que a partir de l’11 de desembre -quan expira la societat- els trens de Renfe no podran circular per les vies franceses (per fer-ho han de rebre una autorització, que encara no es té).

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor