21.05.2017 - 12:16
Amb l’augment de producció, intensificarà l’activitat amb centres ocupacionals de persones amb discapacitat
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
L’empresa de tes Teterum preveu aconseguir unes vendes de dos milions d’euros dintre de quatre anys gràcies sobretot a l’expansió al mercat de productes gourmet i al canal de la restauració.
La CEO i cofundadora de Teterum, Patricia Pólvora, ha explicat en una entrevista d’Europa Press que una vegada afermat el negoci a Espanya, la companyia estudiarà obrir-se a altres països com Polònia, Alemanya i Turquia en 2018 i 2019.
Teterum va néixer en 2015 amb uns fons propis de 25.000 euros i en el seu primer exercici va obtenir unes vendes aproximades de 50.000 euros; en 2016 va invertir 20.000 euros i va ingressar prop d’un 25 per cent més que l’any anterior.
Al novembre de 2016, va aconseguir a través de la xarxa ‘Mujeres de impacto’ una primera ronda de finançament de 60.000 euros a utilitzar en 2017, any que estima tancar amb una facturació de 120.000 euros.
IMPACTE SOCIAL
Aquest increment sostingut té com a objectiu aconseguir unes vendes de dos milions d’euros dintre de quatre anys, sent el mercat “saludable gourmet” amb “impacte social” un dels principals elements de creixement, afirma Pólvora.
En aquest sentit, Teterum compta entre els seus col·laboradors amb els denominats “artesans amb afecte”, que són persones amb autisme, síndrome de Down, esclerosi múltiple o altres malalties que treballen en centres ocupacionals i que s’encarreguen d’aspectes com pesar els tes, organitzar les comandes o preparar articles de regal.
Un altre dels canals de creixement de la companyia són els restaurants i les cafeteries, on els tes van acompanyats de targetes amb informació de Teterum que conviden al consumidor a pujar la seva experiència a través de fotos a les xarxes socials, per fer-la arribar al “artesà” que ha preparat el producte, i posteriorment treballar l’autoestima als centres ocupacionals.
En aquest sentit, Teterum treballa des de finals de 2016 amb la cadena de restaurants Miss Sushi, i des d’aquest mes de maig col·labora amb l’empresa de matalassos i coixins Marmota, que obsequia als seus clients amb una tila elaborada per Teterum, amb el seu corresponent disseny personalitzat i campanya de comunicació a les xarxes.
TETERIES ANTIESTRÉS
A llarg termini, l’empresa preveu tenir teteries en grans ciutats sota la marca Teterum i contractar persones amb deficiència auditiva o en la parla que es comunicarien amb els clients a través de targetes amb paraules clau o de l’ipad.
“Es tracta d’una tendència ‘slow food'”, explica Pólvora, “en què es potencia el silenci i la tranquil·litat, en un estil molt escandinau. És un concepte que ja es coneix en països com Suècia o també al Vietnam, i està demostrat que quan el cambrer t’atén amb calma i poques paraules, es crea un ambient més propici a l’antiestrés”.
El te fred és un dels productes que Teterum potència en l’actualitat, així com nous sabors i paquets com el Kit Matcha, que inclou utensilis i instruccions de preparació.
Teterum compta amb més de 100 varietats de te i, segons els seus càlculs, ja ha servit l’equivalent a tres milions de tasses de te i ha generat 3.500 hores de treball a persones amb discapacitat.