Les Terres de l’Ebre es mobilitzen contra la reducció dels trens de gran velocitat

  • La plataforma Trens Dignes ha convocat una protesta el 19 de gener

VilaWeb

Redacció / ACN

12.01.2020 - 21:50

Les Terres de l’Ebre han perdut els quatre trens ràpids Euromed després de la modificació de trajectes i d’horaris, arran de l’entrada en funcionament de la nova variant ferroviària de Vandellòs a Tarragona.

Ara hi ha un sol tren de gran velocitat, que sortirà a les 6.20 de l’estació de Tortosa i que tornarà a les 18.30 de Barcelona. Unirà totes dues ciutats en poc més d’una hora i mitja. També s’ha modificat l’horari d’un dels sis Talgo que enllacen l’estació central de l’Ebre, l’Aldea-Tortosa-Amposta, amb Tarragona i Barcelona perquè hi hagi dos trens d’aquest servei al matí.

Vista la provisionalitat d’aquesta planificació, que s’ajustarà el primer de març, quan farà un mes i mig que funciona la nova variant, la plataforma Trens Dignes ha organitzat mobilitzacions per reclamar un servei de mínims a les Terres de l’Ebre: quatre trens diaris de gran velocitat en cada sentit, o almenys quatre trens llançadora fins a l’estació del Camp de Tarragona, per enllaçar amb els Avant que vénen de Lleida i Saragossa.

El diumenge 19 de gener a les 11.00 convoquen una concentració de protesta a l’estació de l’Aldea amb el lema ‘Per uns serveis dignes, ni un tren menys’. Diuen que els serveis ferroviaris de distància mitjana a les Terres de l’Ebre no es poden preveure només per facilitar la mobilitat cap al nord. ‘Necessitem trens d’alta velocitat cap al nord del País Valencià. No som un territori aïllat i volem trens que vagin de Tortosa a Castelló, i que vinguin cap aquí des de Benicarló’, diu Josep Casadó, portaveu de Trens Dignes. ‘Permetria de donar vida a l’estació d’Ulldecona, que és l’única del Montsià on els trens poden parar. Parlem de donar servei a la meitat de la població del territori’, ha afegit.

Trens Dignes lamenta que les administracions i forces polítiques d’aquestes comarques ‘acceptin sense condicionants’ que territoris com el Camp de Tarragona tinguin uns serveis ferroviaris inadequats i que els de l’Ebre siguin ‘residuals’.

Més enllà de l’objectiu imminent de millorar el servei de gran velocitat, la plataforma no desisteix de continuar reclamant que es mantingui l’Euromed i que es pugui usar a preus comercials habituals cap a Barcelona i cap a València; que els horaris ‘responguin a les necessitats del territori’; que es dissolgui la Taula de Mobilitat i es creï una Autoritat de Mobilitat Territorial per a les Terres de l’Ebre; que millori la durada dels viatges dels trens de rodalia i regionals; i que es creï una línia de busos, amb parada a l’estació, per connectar amb els trens a l’Aldea.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor