13.06.2022 - 00:29
|
Actualització: 13.06.2022 - 07:34
La producció de vehicles a la planta valenciana de Ford encara tres jornades d’ERTO d’ací a final de juny, un mes clau doncs a finals del mateix se sabrà la decisió de la multinacional sobre a quina planta assigna la fabricació de dos vehicles de la plataforma de la nova generació de vehicles elèctrics de la marca a Europa.
Serà a finals de juny quan la companyia donarà a conèixer si serà la factoria d’Almussafes o l’alemanya de Saarlouis l’escollida per albergar la producció de vehicles elèctrics, després que cadascuna hagi presentat les seves propostes per intentar convèncer la direcció de la multinacional que ha de ser la beneficiària d’aquesta elecció.
En el cas de la planta valenciana, l’extensió de l’expedient de regulació temporal d’ocupació ha allargat els dies de no producció fins a finals de juliol per adaptar la producció a la situació de manca de subministraments i als problemes al trànsit marítim, després d’esgotar pràcticament les jornades que es van aprovar per a aquest ERTO del segon trimestre.
Aquesta setmana l’ERTO s’aplicarà el divendres 17 a la planta de vehicles -el 13 i el 17 també en muntatge de motors- i els dilluns 20 i 27, segons el calendari actualitzat. A mitjans de maig va començar a la factoria un torn de nit de caràcter fix i voluntari a la planta de muntatge de motors, per subministrar 400 propulsors per a les plantes de Amèrica del Nord.