20.11.2017 - 13:33
|
Actualització: 20.11.2017 - 17:09
El festival Temporada Alta supera l’equador mantenint la xifra d’entrades venudes semblant a l’any passat. Hi va haver uns dies de ‘paràlisi’ en les vendes, segons ha explicat el director, Salvador Sunyer. Aquest període va des dels registres de la Guàrdia Civil a la conselleria d’Economia fins a l’empresonament dels consellers. Sunyer assegura que després ‘han recuperat el ritme habitual’, però admet que podrien tancar per sota de l’any anterior amb un descens que no trencaria el ‘to” de fregar la plena ocupació.
Fins al 15 de novembre s’havien venut 40.072 entrades d’un aforament total de 53.556 places, el que suposa el 74,82%. I ara, gairebé una setmana més tard, el director assegura que aquest percentatge ja s’enfila fins al 77%. D’ençà que es va donar a conèixer la programació, el festival ha programat fins a vint-i-dues noves funcions. Sunyer també ha apuntat que estan notant un canvi de tendència amb els espectadors i que cada cop hi ha més vendes d’última hora a les taquilles.
El context que viu Catalunya ha passat factura a diferents propostes culturals del país, però el certamen gironí se n’hauria sabut aïllar. El seu director, Salvador Sunyer, apunta a dues possibles arguments que ho expliquen. El primer és la marca Temporada Alta que, després de 26 edicions, ha aconseguit fidelitzar un públic. ‘És veritat que, si un mateix espectacle el fas per Temporada Alta, hi tens el doble de gent que fora del festival’, admet Sunyer.
L’altre argument és la mateixa idiosincràsia del festival. Sunyer recorda que les propostes ‘es fan uns determinats dies’ i que, un cop passen, ‘l’espectacle ja no el pots veure més’. Això, segons entén el director, ofereix un cert blindatge de les fluctuacions de públic que no tenen obres que estan a Barcelona durant més d’un mes.
‘Nosaltres no ens podem queixar gens’, admet Sunyer. Temporada Alta ha venut, fins al 15 de novembre, 40.072 entrades de les 53.556 que ha posat a la venda. Això representa un aforament del 74,82%, que aquests darrers dies ha continuat anant a l’alça. De fet, Sunyer assegura que ara, gairebé una setmana més tard, aquest percentatge ja s’ha enfilat fins al 77% i s’han superat les 41.000 entrades venudes. L’objectiu, precisa el director, és tornar a fregar la plena ocupació que va deixar l’edició 2016 de Temporada Alta.