Caos ferroviari en la línia de gran velocitat entre Figueres i Barcelona: “El maltractament és total”

  • Els usuaris critiquen la mala gestió de la informació de les incidències per part de Renfe

VilaWeb
29.01.2025 - 10:08
Actualització: 29.01.2025 - 20:17
00:00
00:00

Jornada negra en la línia de gran velocitat entre Figueres i Barcelona. Al matí, la circulació ha estat interrompuda per una incidència de senyalització a Vilobí d’Onyar. Arran d’aquest problema, un tren amb 270 passatgers havia quedat aturat a l’altura de Riells i un altre a Girona, amb 400 viatgers.

Un cop resolta la incidència al cap d’una bona estona, els dos trens han reprès la marxa, tot i que alguns passatgers han denunciat a la xarxa que no circulen amb normalitat. “Els 400 passatgers del tren Figueres – Girona, després de dues hores atrapats dins del tren, seguim semi aturats: aquesta és la velocitat de l’AVE: 10 km/h. I es va aturant cada pocs metres”, ha explicat Aleix Clarió.

A la tarda, els problemes s’han mantingut. Renfe ha cancel·lat el tren de tornada entre Barcelona i Figueres-Vilafant previst per les 17.30 per manca de material. Això ha causat encara més malestar entre els usuaris habituals, que lamenten que jornades com les d’avui no els permeten de treballar amb normalitat. “El maltractament és total. No és només la molèstia, sinó que baixem a Barcelona a treballar i no podem fer-ho amb normalitat. Després patim per la baixa productivitat del país, però en bona part és generada per Renfe i la seva mala gestió”, lamenta l’Àngels, una de les usuàries habituals del servei.

Avui, per fer el trajecte habitual d’anada i tornada entre Girona i Barcelona ha estat més de set hores. Aquest matí, ha agafat l’Avant que sortia a les 9.10 i havia d’arribar a les 10.00, però ho ha fet a les 13.45. A la tarda, davant la cancel·lació dels trens, ha decidit d’optar per un comboi de mitjana distància, per tal d’evitar més problemes. A més, denuncia que els retards d’entre vint minuts i mitja hora estan proliferant cada dia més en aquesta línia.

Crítiques a la gestió de la informació

Una altra de les crítiques recurrents al servei és per la mala gestió de la informació de les incidències. “Podrien haver-nos deixat escollir si volíem baixar a Girona, on hem estat aturats almenys una hora, i haver-nos informat del que passava realment perquè ja ho sabien pel tren anterior… Però ens han mentit dient que era una avaria de deu minuts. No hem pogut triar què fer amb coneixement” explica.

També critica que, malgrat que Renfe disposa del contacte de les persones que han comprat els bitllets, no envia missatges SMS informant de les cancel·lacions de tren. Això causa que els usuaris hagin de consultar periòdicament la web o l’aplicació per saber si el comboi que han d’agafar continua programat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
272829303112345678910111213141516171819202122232425262728123456789
dldtdcdjdvdsdg
272829303112345678910111213141516171819202122232425262728123456789
Fer-me'n subscriptor