29.01.2025 - 10:08
|
Actualització: 29.01.2025 - 20:17
Jornada negra en la línia de gran velocitat entre Figueres i Barcelona. Al matí, la circulació ha estat interrompuda per una incidència de senyalització a Vilobí d’Onyar. Arran d’aquest problema, un tren amb 270 passatgers havia quedat aturat a l’altura de Riells i un altre a Girona, amb 400 viatgers.
Un cop resolta la incidència al cap d’una bona estona, els dos trens han reprès la marxa, tot i que alguns passatgers han denunciat a la xarxa que no circulen amb normalitat. “Els 400 passatgers del tren Figueres – Girona, després de dues hores atrapats dins del tren, seguim semi aturats: aquesta és la velocitat de l’AVE: 10 km/h. I es va aturant cada pocs metres”, ha explicat Aleix Clarió.
Hola @VilaWeb, @agenciaacn, els 400 passatgers del tren Figueres – Girona, després de dues hores atrapats dins del tren, seguim semi aturats: aquesta és la velocitat de l’AVE: 10KM/h. I es va aturant cada pocs metres. Calculo que a aquest ritme arribarem demà al mati. pic.twitter.com/Mg2w2vbArC
— Aleix Clarió
(@aleixclario) January 29, 2025
A la tarda, els problemes s’han mantingut. Renfe ha cancel·lat el tren de tornada entre Barcelona i Figueres-Vilafant previst per les 17.30 per manca de material. Això ha causat encara més malestar entre els usuaris habituals, que lamenten que jornades com les d’avui no els permeten de treballar amb normalitat. “El maltractament és total. No és només la molèstia, sinó que baixem a Barcelona a treballar i no podem fer-ho amb normalitat. Després patim per la baixa productivitat del país, però en bona part és generada per Renfe i la seva mala gestió”, lamenta l’Àngels, una de les usuàries habituals del servei.
Avui, per fer el trajecte habitual d’anada i tornada entre Girona i Barcelona ha estat més de set hores. Aquest matí, ha agafat l’Avant que sortia a les 9.10 i havia d’arribar a les 10.00, però ho ha fet a les 13.45. A la tarda, davant la cancel·lació dels trens, ha decidit d’optar per un comboi de mitjana distància, per tal d’evitar més problemes. A més, denuncia que els retards d’entre vint minuts i mitja hora estan proliferant cada dia més en aquesta línia.
Crítiques a la gestió de la informació
Una altra de les crítiques recurrents al servei és per la mala gestió de la informació de les incidències. “Podrien haver-nos deixat escollir si volíem baixar a Girona, on hem estat aturats almenys una hora, i haver-nos informat del que passava realment perquè ja ho sabien pel tren anterior… Però ens han mentit dient que era una avaria de deu minuts. No hem pogut triar què fer amb coneixement” explica.
També critica que, malgrat que Renfe disposa del contacte de les persones que han comprat els bitllets, no envia missatges SMS informant de les cancel·lacions de tren. Això causa que els usuaris hagin de consultar periòdicament la web o l’aplicació per saber si el comboi que han d’agafar continua programat.