Tallada la línia 1 de Metrovalència entre Empalme i Bétera fins al 31 d’agost

  • Aquesta afectació s'afegeix a unes altres obres a la línia 2 i 3 que alteren el servei durant el mes d'agost

VilaWeb

Redacció

08.08.2022 - 11:57
Actualització: 08.08.2022 - 18:50

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) modifica a partir d’avui el servei de la línia 1 de Metrovalència (Bétera-Castelló) amb motiu de les obres de renovació i manteniment de la via, que obligaran a tallar el trànsit entre les estacions d’Empalme i Bétera fins al 31 d’agost.

Arran d’aquest començament d’obres, FGV ha disposat un servei substitutori d’autobús al tram afectat que enllaçarà amb les parades del trajecte de la línia 1 en aquesta zona. D’aquesta manera, de l’aparcament d’Empalme sortirà un autobús en direcció a Moncada-Alfara, Seminari, Massarrojos i Rocafort, i un altre cap a Burjassot, Burjassot-Godella i Godella.

Els usuaris que s’hagin de desplaçar fins a Bétera hauran d’agafar el primer autobús i baixar a Seminari, on un altre autobús els portarà fins a la destinació, l’estació terme de la línia 1 (Bétera-Castelló), després d’haver passat per Masies i Horta Vella.

No és l’únic tall en el servei. A la mateixa línia 1 (Castelló-Bétera) continuen els treballs que afecten del 25 de juliol al 31 d’agost el tram Alginet-Castelló. En la línia 2, el trajecte entre les Carolines-Fira i Font del Gerro es fa en autobús del 4 i al 21 d’agost.

A línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) els talls del servei van començar el 25 de juliol i es prolongaran fins al 31 d’agost entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia-Peris Aragó.

Per executar les actuacions a la via, la Generalitat ha pressupostat més de 32 milions d’euros amb l’objectiu de renovar diferents trams d’aquestes línies i aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front al deteriorament d’aquests elements causat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que més inconvenients generen al servei de manteniment, per la qual cosa han de ser reemplaçats a curt termini o mitjà.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor