28.03.2025 - 13:58
|
Actualització: 28.03.2025 - 17:46
Continuen els problemes a la xarxa ferroviària de Catalunya. La circulació de la línia R3 de Rodalia ha estat interrompuda més de dues hores pel tall accidental d’un cable de fibra òptica que ha afectat la senyalització. La incidència ha deixat sense servei bona part de la línia entre les estacions de Montcada-Ripollet i Puigcerdà. Adif ha informat cap a les 16.00 que havia reobert un tram i, poc després, ha comunicat que ha restablert completament la circulació. Tanmateix, els combois reprendran el servei amb retards.
ACTUALITZACIÓ
R3 16 H
Restablerta la circulació de trens de la línia R3.
Els trens circulen fora del seu horari habitual. Progressivament, es recuperaran les freqüències i hores de pas habituals.
Incidència a la infraestructura.
— Rodalies Catalunya (@rodalies) March 28, 2025
A conseqüència de la incidència, els trens han romàs aturats a les vies. Gairebé una hora i mitja després de l’avaria, RENFE ha informat que havia evacuat a tots els viatgers que s’havien quedat atrapats en combois, tant en estacions com enmig de la línia. De fet, quaranta minuts abans, el compte de Rodalia a X havia demanat als passatgers que no baixessin a la zona de vies sense l’acompanyament de personal autoritzat, els Mossos d’Esquadra o els bombers.
S'està gestionant l'evacuació dels viatgers dels trens aturats a tota la línia.
Preguem als viatgers, no accedir a la zona de vies sense l'assistència de personal autoritzat, Mossos d'Esquadra o bombers.
— Rodalies Catalunya (@rodalies) March 28, 2025
Durant la interrupció del servei, l’operador ha recomanat fer servir mitjans de transport alternatius, com ara la R2 per viatjar fins a Granollers i Mollet del Vallès i l’autobús e12 entre Barcelona i Vic.