21.04.2022 - 07:07
|
Actualització: 21.04.2022 - 11:49
El servei de trens en les línies R1 i RG1, que connecten Barcelona amb Portbou, ha romàs interromput fins a Mataró arran de problemes en el subministrament elèctric. Rodalia ha anunciat el restabliment del servei poc després de les 9.30.
📢#ATENCIÓ!
🔴🚊R1 i RG1: Restablerta circulació entre Barcelona i Mataró, normalització progressiva del servei
🔴🚊R4: Afectacions que poden superar els 20 minuts derivat d'una incidència que afecta les instal·lacions.
— Rodalies Catalunya (@rodalies) April 21, 2022
Segons Adif, els tècnics han necessitat unes dues hores per a resoldre la incidència. Renfe havia recomanat l’alternativa per carretera però no ha ofert aquest servei als passatgers.
Per una altra banda, Renfe ha avisat també d’una incidència a la línia R4, on es preveuen retards que poden superar els vint minuts.
Consulteu les incidències en el servei de rodalia ací.
Puigneró: “Rodalia és un desastre, independentment de si plou o no”
El vice-president del govern i responsable del Departament de Territori, Jordi Puigneró, ha dit que: “Rodalia és un desastre, independentment de si plou o no.” Puigneró ha tornat a reclamar el traspàs integral de Rodalia. I ha afegit que la ministra espanyola Raquel Sánchez diu que ho entén, que hi invertiran més, però, segons ell, això és cançó de l’enfadós de l’estat espanyol. “A Catalunya –ha dit– tenim dues menes de rodalia: la que funciona, de Ferrocarrils de la Generalitat, i la que no, de Renfe. Per això fa anys que demanem el traspàs efectiu del servei.”
Segons ell, la Generalitat preferiria que FGC pogués gestionar totes les línies amb principi i fi a Catalunya. “Ara analitzem l’impacte econòmic que té el traspàs, quines afectacions hi hauria, quines inversions s’han de fer. Abans de l’estiu, abans d’anar de vacances, hi ha el compromís de tenir una resposta de ‘sí’ o ‘no'”, ha assegurat.