22.06.2016 - 14:16
|
Actualització: 23.06.2016 - 01:50
La primera carretera elèctrica del món ha estat inaugurada al centre de Suècia, prop de la ciutat de Gavle. Aquest nou sistema és el resultat d’una sèrie de projectes que demostren que el camí cap al transport lliure de combustibles fòssils és possible.
Camions de la marca automobilística Scania han provat aquesta superfície elèctrica de dos quilòmetres utilitzant la tecnologia desenvolupada per Siemens.
Aquest nou model de carretera, resultat de diversos anys de cooperació entre el Govern de Suècia i el sector privat, permet als camions operar com a vehicles elèctrics en el tram disposat per a aquest tipus de circulació i com a vehicles híbrids regulars en altres moments.
El responsable de recerca i desenvolupament de Scania, Claes Erixon, ha indicat que la companyia està compromesa amb l’èxit d’aquest projecte per la importància que té de ser una fita important en el camí cap a un transport lliure de combustibles fòssils.
SISTEMA D’ENERGIA
El funcionament d’aquest nou mètode es basa en la recepció d’energia per part del camió que arriba d’un col·lector d’energia pantògraf muntat darrere de la seva cabina.
Al seu torn, els pantògrafs estan connectats a les línies elèctriques aèries que estan per sobre del carril de la dreta de la carretera, i els camions poden connectar-se lliurement i desconnectar-se dels filferros de dalt mentre estan en moviment.
Quan el camió se surt del carril elèctric, el pantògraf es desconnecta i el camió funciona amb el seu motor de combustió o el motor elèctric amb bateria operada. El mateix principi s’aplica quan el conductor vol avançar un altre vehicle.
Scania ha ressaltat la importància de la carretera elèctrica com un component clau en la consecució d’una flota de vehicles de baix consum i d’origen no fòssil de Suècia el 2030.