Successos.- El tren accidentat estava frenant quan va xocar amb el topall a l’estació de França

  • El tren accidentat el matí d'aquest divendres a Barcelona amb 54 ferits --un d'ells greu-- ja estava frenant en el moment en què s'ha produït la col·lisió amb el topall del final de la via, a l'estació de França, segons ha explicat en declaracions als mitjans el conseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull.

VilaWeb
Redacció
28.07.2017 - 10:43

BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

El tren accidentat el matí d’aquest divendres a Barcelona amb 54 ferits –un d’ells greu– ja estava frenant en el moment en què s’ha produït la col·lisió amb el topall del final de la via, a l’estació de França, segons ha explicat en declaracions als mitjans el conseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull.

En una atenció als periodistes des del lloc de l’accident, Rull ha detallat que en arribar a l’estació el tren ha descarrilat finalment “fruit del xoc i no com a conseqüència del xoc” després de no haver-se aturat a temps.

“Si hagués entrat a plena velocitat haguéssim tingut un accident de conseqüències imprevisibles”, ha valorat Rull, en una atenció als mitjans acompanyat del conseller de l’Interior de la Generalitat, Joaquim Forn.

Rull ha volgut ser “extremadament prudent” a l’hora de valorar el sinistre i ha considerat que ara han de ser Renfe, Adif, els Bombers de la Generalitat i els Mossos d’Esquadra els qui han d’analitzar les causes de l’accident.

El conseller ha explicat que ha pogut parlar amb el maquinista –un dels ferits lleus– i ha relatat que estava en estat de ‘xoc’.

Rull també ha ressaltat i s’ha felicitat que “els serveis d’emergències han actuat amb molta rapidesa”.

Agents de l’Àrea de seguretat del transport metropolità, adscrita a la Divisió de Transport dels Mossos d’Esquadra, seran els encarregats de la policia catalana d’investigar el sinistre, i ja s’han desplaçat al lloc dels fets.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor