05.09.2022 - 21:16
|
Actualització: 06.09.2022 - 13:14
El govern de la Generalitat de Catalunya s’ha gastat 329.682 euros en l’anunci de promoció dels Jocs Olímpics d’Hivern. Ho denuncia la plataforma Stop JJOO a partir d’una resposta parlamentària que la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ha enviat a la CUP, a la qual ha tingut accés VilaWeb. Segons que es desprèn del document, la campanya té tres apartats: creativitat –28.765 euros–, multimèdia –203.996,77– i digital –96.920,24.
La petició la va formular Dolors Sabater, presidenta del grup parlamentari de la CUP-Un Nou Cicle per Guanyar, el 23 de maig. Demanava sobre el cost econòmic de l’anunci i per què apareix el govern com a signant si ha dit diverses vegades que seria neutral en la campanya de la consulta sobre els jocs. La resposta té data del 29 de juliol, però fonts de la formació han confirmat a VilaWeb que la documentació l’han rebuda avui, ja que forma part de l’ordre del dia de la primera mesa ordinària del curs polític.
La CUP és un dels partits més crítics amb la celebració dels Jocs Olímpics. En un piulet, titllen la despesa de “despropòsit” i exigeixen responsabilitats polítiques:
329.000 EUROS PÚBLICS 💰‼️
Això va gastar el @govern amb l'anunci de la consulta als Jocs. Una consulta i uns Jocs que no se celebraran.
👉 És un despropòsit, exigim responsabilitats polítiques! https://t.co/3WSbu9tER7
— CUP Països Catalans (@cupnacional) September 5, 2022
A mitjan juny Stop JJOO va denunciar la campanya publicitària del govern davant el Síndic de Greuges i de l’Oficina Antifrau, perquè considerava que intenta de crear un clima favorable als jocs. El vídeo promocional és penjat al canal de YouTube d’Esports de la Generalitat d’ençà del 24 de maig i s’ha emès en mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. L’anunci presenta imatges del Pirineu i eslògans com “Una oportunitat per tornar a brillar i enamorar el món sencer”.