25.05.2017 - 18:47
VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)
El Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha tornat a plantejar la necessitat de comptar amb un calendari escolar “basat en criteris pedagògics i no en les festes religioses, que condicionen la durada dels trimestres i deixen dies lectius morts que es desaprofita”, i ha proposat crear un grup de treball per a proposar un calendari “més racional”.
Així ho ha posat de manifest en la Mesa Sectorial d’Educació, en la qual segons ha informat el sindicat a través d’un comunicat, la Conselleria ha pres nota de la proposta i ha mostrat el seu acord en la constitució d’este grup de treball per a avançar en la proposta d’un nou calendari.
Quant a la proposta concreta del calendari del curs 2017-18, ha explicat que Educació modificarà la proposta d’inici de curs en les EOI del dia 25 de setembre al 2 d’octubre.
STEPV ha proposat retardar l’inici del curs en FPA més enllà del 14 de setembre, com proposa la conselleria, ja que el professorat està matriculant l’alumnat en eixes dates “per falta de personal d’administració”. També ha criticat que s’allargue en 15 dies el curs en esta etapa educativa.
La Conselleria, segons el sindicat, estudiarà la proposta de retardar l’inici del curs i ha explicat que s’allarga eixos dies perquè les FPA no són ensenyaments de règim especial (amb 168 dies lectius) i se’ls han d’aplicar els 175 dies lectius dels ensenyaments obligatoris. STEPV ha mostrat el seu “perplexitat i rebuig a eixa decisió perquè sempre se’ls ha aplicat el còmput d’ensenyaments d’especial”.
La central sindical també ha sol·licitat, sobre els festius, que es tinguen en consideració les propostes dels municipis i se siga flexible en la seua aplicació, especialment en la data de final de curs, que a Alacant coincidirà amb les Fogueres. Educació “s’ha mostrat favorable i estudiarà les propostes dels municipis en eixe sentit”, ha apuntat.
Respecte als desdoblegues en FP, ha traslladat a conselleria la necessitat de “negociar unes noves plantilles en esta i totes les etapes educatives per a recuperar les retallades del govern anterior” i ha proposat l’augment de desdoblegues en mòduls de famílies com a Imatge i So, Automoció, Mecanitzat i Manteniment de Vehicles, Instal·lació i Manteniment o Estètica”.
Educació “ha contestat que estudiaran totes les propostes sindicals però que tenen una forta limitació pressupostària per a atendre les peticions i obrir la negociació de plantilles”.