11.07.2019 - 11:07
|
Actualització: 11.07.2019 - 11:09
Les cooperatives Som Energia i Som Mobilitat van presentar dimarts Transicioenergetica.cat, una iniciativa per a facilitar a les empreses la transició cap a una ‘economia lliure d’energies fòssils proposant accions positives davant l’emergència climàtica actual’. L’objectiu és que aquestes empreses millorin el seu coneixement sobre els usos energètics i es dotin d’eines de canvi per a ser més competitives, sostenibles i responsables.
El projecte comença com una prova pilot des del 16 de juliol fins a finals d’octubre i hi participaran vuit empreses. En una primera fase, una consultora especialitzada en el sector energètic les ajudarà a avaluar la seva situació en àmbits d’eficiència energètica, autoproducció, generació col·lectiva i mobilitat. Un cop avaluades els proposaran un pla de treball amb les millores necessàries perquè redueixin la dependència de les energies fòssils i de les emissions totals.
Les empreses interessades a participar en la prova pilot tenen temps fins al 15 de juliol per a presentar les seves candidatures a transicioenergetica.cat. Segons que va explicar a la presentació Ricard Jornet, un dels impulsors de la iniciativa, ja hi ha una quarantena d’empreses interessades. La primera fase està orientada a empreses i organitzacions catalanes, però la segona contempla la possibilitat d’ampliar-ho a administracions locals i organitzacions d’arreu de l’estat espanyol.
A la presentació del projecte hi va participar el meteoròleg i geògraf Francesc Mauri, que va alertar que ‘el camí és pedregós, però la malla tecnològica i informativa és una revolució impossible d’aturar’. Mauri va animar a ‘no defallir en intentar aportar el nostre granet de sorra’. Assumpta Farran, de la Fundación Renovables, va destacar que ‘malgrat un escenari normatiu complicat, hi ha gent que de forma col·lectiva es mou per produir i consumir energia d’una forma diferent, per moure’s generant el menor impacte’. Farran va afegir que ‘per primer cop, al món de l’energia, pot manar el consumidor’.