27.07.2016 - 17:13
MADRID, 27 (Portaltic/EP)
Una enquesta mundial va revelar que a més del 48 % de les persones –d’un total de 8.653 enquestats– oblida posar-se crema solar quan està de vacances. Després de conèixer els múltiples problemes que genera l’exposició excessiva al sol, Vodafone s’ha posat a treballar en un prototip de línia ‘Smart Summer’, basant-se en la tecnologia de l’Internet de les Coses –IOT–, per ajudar-nos a protegir-nos d’aquests perills.
La línia que inclourà banyadors i biquinis i incorporarà en els equips sensors ultraviolats (UV), que permetran monitorar l’exposició al sol amb l’objectiu d’avisar-nos quan aquests siguin perjudicials per a la salut. Simplement amb una app instal·lada en el mòbil serem capaços de conèixer totes les dades. A més, vibrarà quan l’exposició sigui excessivament perillosa.
Una altra de les preocupacions dels pares és saber quan el nadó està exposat excessivament als rajos solars, per la qual cosa Vodafone també treballa en un barret amb sensors de llamps UV. D’altra banda, i per evitar-nos maldecaps, el dispositiu incorporarà un localitzador permetent-nos tenir controlat tant el nen com els nostres objectes personals.
El maquinari instal·lat dins els dispositius serà de baix consum d’energia –amb vida mitjana de la bateria superior a deu anys amb una sola càrrega–, molt petit i barat. A més, utilitzarà molt poca amplada de banda sense fil.
Encara queda per poder gaudir de tots aquests avantatges, ja que Vodafone estima que no serà fins a final del 2017 quan llanci aquesta nova generació de dispositius al mercat.