19.09.2024 - 11:46
|
Actualització: 19.09.2024 - 15:34
El Sindicat de Periodistes de la CCMA ha denunciat públicament que els informatius de la cadena han repetit durant setmanes, sense contrastar, les xifres inflades de visitants a la Copa Amèrica de vela, que segons l’organització arribaran als 2,5 milions de persones. En un comunicat, el sindicat ho defineix de “ridícul informatiu”. Ara fa uns dies, una investigació de la Directa va destapar que la xifra era falsa –multiplica per catorze la xifra real– i era la justificació perquè la competició s’hagués declarat Esdeveniment d’Excepcional Interès Públic, cosa que facilita les subvencions i les exempcions fiscals.
https://t.co/hUjy0TA9gb
El ridícul informatiu de TV3 amb la Copa Amèrica pic.twitter.com/4mou48QkqY— tv3SPC (@SpcTv3) September 18, 2024
El sindicat recorda que el programa Els matins es va fer ressò de la investigació de la Directa, però que els informatius no s’han disculpat pas per haver esbombat dades manipulades. “El departament d’Informatius ha comprat sense rigor i amb indiferència aquestes xifres inventades pels organitzadors i avalades pels polítics. I el departament d’Esports s’ha apuntat a la festa amb una eufòria desmesurada”, critica.
Sobre això, lamenta que les dades de la Copa Amèrica no són un problema aïllat i demana de fer una reflexió profunda sobre el periodisme perquè moltes vegades s’han assumit com a “veritats absolutes” informacions en forma de comunicats, informes i estudis. “Cal lluitar contra la dinàmica que estalvia pensar i redueix la feina del periodista a exercir de corretja de transmissió sense cap mena de filtre o interpretació crítica de la informació”, afegeix.
El sindicat critica que encara no s’ha fet res per reconèixer l’errada comesa pels informatius. “Caldria recordar al Consell de la CCMA i a la seva presidenta, Rosa Romà, que un mitjà públic no és un instrument al servei dels interessos del govern de torn. Nosaltres ni ‘creem marca’ ni participem de manera irreflexiva en les campanyes i els projectes polítics de les administracions i dels partits. Cal una separació clara entre els interessos empresarials, el màrqueting i l’exercici d’un periodisme veraç i honest”, conclou.