11.05.2022 - 10:47
|
Actualització: 11.05.2022 - 11:49
El fabricant de vehicles elèctrics Silence finalment s’instal·larà a l’antiga planta de Nissan i contractarà una part dels ex-treballadors de la companyia automobilística. Així ho ha explicat el mateix president de la Generalitat, Pere Aragonès, en el ple del Parlament de Catalunya. Silence havia avisat que abandonaria el projecte de reconversió de l’antiga planta de Nissan si no hi ha concrecions.
També s’hi ha referit el conseller d’Empresa, Roger Torrent, qui ha explicart que l’acord s’ha assolit la nit passada en una reunió entre la direcció de Silence i el comitè d’empresa de Nissan.
El conseller ha explicat que l’acord permet també de desblocar una bona part de la negociació sobre Nissan, i ha elogiat tota la feina feta per la Taula de Reindustrialització, que creu que acabarà amb èxit.
Els treballadors surten al carrer malgrat l’acord
Els treballadors de Nissan han tornat a sortir al carrer malgrat l’acord per protestar contra els continus retards i contratemps de la reindustrialització. Centenars d’empleats s’han concentrat davant de la conselleria d’Empresa i Treball i tenen intenció de dirigir-se a la delegació del govern espanyol.
El secretari general de CCOO a Nissan, Miguel Ángel Boiza, ha avisat el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, que l’entesa amb Silence no significa que el procés estigui acabat del tot. “Sembla que el procés ja està acabat perquè hem tancat Silence. És un inici però no va per bon camí. Continuen els retards”, ha lamentat.
La reindustrialització de Nissan ha patit diferents contratemps, com el no del gegant asiàtic Great Wall Motors a instal·lar-se a Barcelona o el canvi de parer dels propietaris de Sant Andreu. L’últim retard es deu a la proposta del Consorci de la Zona Franca, propietari dels terrenys, de presentar un concurs per trobar un sol operador pels terrenys.
Aquest procediment no estarà enllestit fins a finals de juliol o principis d’agost, molt lluny de la data inicial. Miguel Ruiz, portaveu de Sigen-Usoc a Nissan, ha recordat que els governs van prometre al març que el concurs estaria publicat al cap d’un mes, cosa que no s’ha fet. “S’ha de presentar ja, cal accelerar el procés al màxim”, ha demanat Ruiz.
Per culpa de l’alentiment, Silence va presentar un ultimàtum a la mesa de reindustrialització la setmana passada. La marca va reclamar poder disposar de les naus l’1 de juliol i la mesa va posar sobre la taula la possibilitat que el Consorci de la Zona Franca fes un contracte individual amb el fabricant de motos per poder complir els terminis que exigeix i substituir-lo per un acord amb l’operador un cop conclosa la licitació.