11.05.2023 - 18:41
|
Actualització: 11.05.2023 - 23:08
Silence preveu de fabricar quaranta mil nanocotxes del model S04 a l’antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca d’aquí a tres anys o quatre. L’anunci l’ha fet el fundador de l’empresa, Carlos Sotelo, en una presentació al Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona (Automobile) coincidint amb els primers dies de fabricació d’aquest model. Silence és una de les empreses que substituirà el fabricant japonès i ja ha fitxat prop de cent empleats de l’antiga plantilla, dels cent vint que es va comprometre. La marca propietat d’Acciona desenvolupa un model de motos per Seat Mó i ara explora fer altres productes amb l’automobilística amb seu a Martorell.
Preguntat per si hi ha converses per desenvolupar per Seat un model de nanocotxe basat en el S04, Sotelo s’ha limitat a afirmar que estudien desenvolupar altres iniciatives amb l’empresa, amb qui tenen molt bona relació. “Tenim un gran futur, tant de bo una marca se sumi a nosaltres per impulsar un nou segment”, ha dit Sotelo.
Sotelo ha defensat que aquest vehicle petit “es mou com una moto” però compta amb les “comoditats d’un cotxe”. Aquesta setmana s’ha començat a produir les primeres unitats del model S04. Les previsions de Silence són produir uns tres mil vehicles aquest any, uns cinc mil l’any vinent i a partir d’aquí “multiplicar per dos la producció anualment com a mínim”. L’objectiu és arribar a fer servir la plena capacitat dels 60.000 metres quadrats de la planta de Zona Franca i produir 40.000 nanocotxes d’aquí a tres anys o quatre.
La producció de motos es traslladarà al llarg de l’any des de les instal·lacions de Sant Boi a les de la Zona Franca, amb l’objectiu de vendre vint mil unitats de dues rodes aquest any. Amb tot, Sotelo ha admès que hi ha un “cert alentiment” de les vendes que porta a fer dubtar que s’assoleixi aquesta fita el 2023. En els tres anys vinents o quatre, Silence espera produir cinquanta mil models de motos elèctriques, que es venen amb bateries que es poden extreure.