13.07.2016 - 18:35
Demana “mediació jurídica i laboral” a la patronal del sector davant de la situació de “bloqueig del conveni”
VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)
La Societat d’Estiba i Desestiba del Port de València (Sevasa) ha advertit este dimecres que la falta d’estibadors al Port de València ha causat el desviament d’un 30% del trànsit total del recinte portuari valencià cap als ports de Barcelona, Sagunt i Castelló.
En un comunicat, Sevasa ha recalcat que en el cas que esta situació persistisca i continue la caiguda de l’activitat del port això provocaria “la pèrdua del seu lideratge al Mediterrani” i la de “molts dels 19.800 llocs de treball vinculats al sector: 11.020 directes, 1.950 indirectes i 6.830 induïts”.
Segons han explicat, el problema radica en la “situació de bloqueig” que hi ha amb el conveni col·lectiu, que destaquen que està acordat en més del 90%, a excepció de l’àmbit personal i funcional.
“Durant els últims mesos, tant els sindicats com les empreses hem estat treballant a arribar a un acord per a la signatura d’un nou conveni col·lectiu que vetlle per l’estabilitat laboral del col·lectiu de l’estiba”, ha assegurat el col·lectiu.
Tot i això, lamenten que la situació seguix en bloqueig tot i que les empreses han fet “tots els esforços possibles” en acceptar gairebé la totalitat dels requeriments i sol·licituds que “la part social ha volgut integrar en el nou conveni: compliment de jornada, condicions econòmiques, revisió salarial o mesures de salut laboral”.
Sevasa ha explicat que la Llei de Ports de l’Estat i Marina Mercante no reconeix les activitats complementàries com a tasques portuàries, pel que precisen d’este conveni perquè si no “les empreses estaríem incorrent en una pràctica no prevista per la legislació nacional i per la recent sentència del Tribunal Europeu”.
AJUDA A LA PATRONAL
Per tant, ha sol·licitat “la mediació jurídica i laboral” a la patronal del sector, ANESCO, per a “salvar unes diferències que excedixen de l’àmbit local i que, donat el lideratge del Port de València, marcaran els futurs acords en els diferents ports nacionals”.
Segons la seua opinió, seria “injust” que la plantilla de Sevasa condicione l’obertura de la borsa de treball, i la consegüent creació de 300 llocs de treball durant el període d’estiu, a la signatura de l’esmentat text, però ha advertit que si no es produïx esta obertura de borsa, “la plantilla queda reduïda en un 40% durant el període de vacances, per la qual cosa les empreses no podem garantir l’atenció al trànsit previst en els pròxims mesos”.
En este punt, ha demanat als sindicats “altura de mires” per a actuar amb “responsabilitat i compromís” amb la finalitat de garantir “la competitivitat i el futur del Port de València, enclavament vital per a l’economia i el teixit empresarial valencià, víctimes en última instància de qualsevol conflicte al recinte portuari”.