19.09.2021 - 16:00
|
Actualització: 19.09.2021 - 23:13
La 39a Setmana del Llibre en Català, la segona edició en pandèmia, ha tancat la jornada amb vora 50.000 visitants en deu dies i unes vendes similars a les del 2019, quan es van superar els 500.000 euros. Unes xifres que els organitzadors consideren un èxit tenint en compte les mesures excepcionals que s’han dut a terme per complir amb la situació sanitària. Així ho ha explicat el president de l’esdeveniment literari, Joan Carles Girbés, qui ha assegurat que la cita a poc a poc recupera la normalitat.
El recinte del Moll de la Fusta de més de 6.000m2, perimetrat i amb control d’aforament, ha donat l’espai necessari als milers d’usuaris que han gaudit dels llibres amb distància de seguretat. La conversió de visitants i vendes ha estat molt alta perquè el perfil del públic eren persones interessades en els llibres i en la Setmana del Llibre.
Segons que detallen els organitzadors i a l’espera de les dades de l’últim cap de setmana, la ficció per adults segueix un increment de vendes. Per contra, la literatura infantil i juvenil i també els llibres de no-ficció han patit un descens de vendes. Una xifra en línia amb el que està succeint avui dia en el sector.
Per segon any consecutiu s’ha escollit de manera excepcional ubicar les jornades al Moll de la Fusta. Un fet que els organitzadors destaquen com a positiu, però també amb algunes limitacions que valoraran durant les pròximes setmanes per a determinar la futura ubicació de l’esdeveniment literari. La Setmana genera un increment important de vendes dels llibres en català, durant el segon semestre de l’any.