28.07.2016 - 18:31
BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)
Set universitats catalanes han constituït el Yunus Social Business Centre a Barcelona, un grup de treball interuniversitari que farà activitats d’investigació i docència entorn del concepte d’empresa social, ha informat aquest dijous la Universitat Abat Oliba (UAO) CEU en un comunicat.
El Premi Nobel de la Pau 2006, Mohammad Yunus, ha signat un conveni amb la Universitat Pompeu Fabra (UPF), l’Autònoma de Barcelona (UAB), la de Barcelona (UB), l’Oberta de Catalunya (UOC), la Internacional de Catalunya (UIC), la UAO CEU, i Eada Business School per constituir aquest centre.
Els objectius d’aquest centre són analitzar projectes internacionals d’èxit a l’àmbit de l’emprenedoria i l’empresa social; generar coneixement sobre l’estat de l’empresa social a Barcelona, i promoure la docència sobre l’emprenedoria i l’empresa social en el marc dels estudis de grau i postgrau de la universitat.
Aquest programa universitari s’emmarca en un de més ampli de suport a l’empresa social anomenat Social Business City Barcelona, impulsat per Mohammad Yunus, promotor del microcrèdit des dels Grameen Bakn, per difondre el concepte d’empresa social a tot el món.
El Social Business City Barcelona vol resoldre els problemes socials d’un territori utilitzant com a instrument l’empresa social, i a Barcelona ha detectat com a gran repte l’atur juvenil, que a Catalunya s’ha situat al 37,64% en menors de 25 anys, segons dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA) del primer trimestre del 2016.
Una altra de les activitats d’aquest centre són el Premi SBC Transforma, dirigit a joves amb una idea o un projecte d’empresa amb impacte social, i el Laboratori de Co-Creació d’empreses socials, que inclou espais de treball col·laboratiu, ‘design thinking’, prototipatge i test de mercat, entre d’altres.
La inquietud de Mohammad Yunus parteix de les desigualtats socials al món i es basa en la necessitat de crear un gran moviment social que lluiti contra el creixement de la desigualtat, a més de fer una crida a “generar entusiasme a la gent per aturar el creixement de la desigualtat”.