27.04.2017 - 02:00
|
Actualització: 04.05.2017 - 07:17
BTV ara betevé: es pronuncia igual però desapareix el lligam visual amb la “B” com a ciutat i la “TV” com a tecnologia. Per parlar d’aquest canvi d’identitat, ens trobem amb Sergi Vicente, director del mitjà, que ens rep al plató del telenotícies, on la nova imatge ja és plenament operativa: càmeres situades circularment perquè “es pugui veure tot, no amaguem res”. Vicente, que va ser el corresponsal de TV3 a la Xina entre 2003 i 2015, es troba al segon any dels sis que dura el seu mandat, en el qual se li va encarregar canviar la direcció de la televisió pública gestionada per l’ajuntament de Barcelona.
Què us ha portat a fer un canvi de marca?
Teníem un problema de falta de transversalitat. El concepte de televisió se centra en una tecnologia molt concreta i nosaltres ens estimem més parlar de l’audiovisual. No té sentit seguir abocant esforços en el concepte de televisió perquè, avui dia, tu veus un contingut i no recordaràs on l’has vist, ni tan sols en quin suport. Per això vam buscar una marca que transmetés aquesta idea i la proposta que va guanyar -després d’un concurs obert- va ser la de verbalitzar-ho: betevé. A mi em sembla molt encertat perquè manté la manera com ens coneix la gent i alhora no poses el pes en la paraula “televisió”.
Podeu llegir l’entrevista sencera a Núvol, el digital de cultura