02.08.2016 - 13:18
|
Actualització: 03.08.2016 - 01:18
SegurCaixa Adeslas, empresa integrada en el Grupo Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, va registrar un benefici net de 81,6 milions d’euros en els sis primers mesos de l’any, fet que suposa un 12,4% menys que l’any anterior, segons ha informat l’entitat en un comunicat.
Aquest resultat incorpora un impacte net de 18,9 milions per les noves dotacions que exigeix la reforma introduïda en el Codi de Comerç. La reforma va entrar en vigor l’1 de gener i exigeix l’amortització d’actius intangibles de vida útil indefinida.
En perímetre comparable, descomptat l’efecte d’aquestes noves amortitzacions, el benefici net se situaria en 100,5 milions, un 7,9% però que el juny del 2015, segons ha precisat l’entitat.
SegurCaixa Adeslas ha valorat la ‘bona marxa’ del negoci assegurador a la primera meitat de l’any, quan va obtenir un resultat brut de 136,6 milions.
Aquesta xifra suposa una millora del 31,1% sobre l’any anterior i ha permès compensar l’impacte que van tenir sobre les inversions financeres la inestabilitat dels mercats i els baixos tipus d’interès.
La companyia ha explicat que la solidesa del model de negoci i les mesures adoptades en el marc del nou pla estratègic de SegurCaixa Adeslas van impulsar una millora en la ràtio combinada, que es va reduir en 1,8 punts percentuals, fins a situar-se en el 90,7%.
El volum de primes va arribar als 1.675,3 milions d’euros al juny d’aquest any, fet que va suposar un creixement del 6% respecte al mateix període de l’exercici anterior, gairebé dos punts percentuals per sobre del desenvolupament del mercat No Vida, que va augmentar el 4,2%.
Les xifres de SegurCaixa Adeslas comparen amb un primer semestre del 2015 que encara incloïa la concessió administrativa d’Alzira. A perímetre comparable, el creixement seria del 8,8%.
El nombre de clients de SegurCaixa Adeslas es va situar en 5,9 milions en el tancament de juny, amb un creixement interanual del 3,6%, gràcies sobretot a particulars, pimes i autònoms.