05.01.2024 - 09:46
|
Actualització: 05.01.2024 - 10:49
Les primeres hores de vaga dels serveis de terra, o handling, d’Iberia han tingut un seguiment del 14,61% fins a les 9.30 en tot l’estat espanyol, segons que ha informat la companyia, que també diu que es compleixen els serveis mínims i que només hi ha hagut alguna incidència puntual relacionada amb la càrrega de les maletes. A més, assenyala que el 95% de la plantilla programada s’ha presentat al lloc de feina.
La companyia ha hagut de cancel·lar més de 400 vols d’Iberia, Iberia Express i Air Nostrum i ha recol·locat més del 80% dels viatgers perjudicats –més de 45.000 en total– i ha retornat l’import del bitllet a més del 10%. La puntualitat dels vols d’Ibèria d’avui és del 83%.
Els treballadors del servei de terra d’Iberia de l’aeroport de Barcelona tenen previst de fer una assemblea a partir de migdia a la T1.
El director Corporatiu d’Iberia, Juan Cierco, ha aprofitat el comunicat de premsa per criticar durament la vaga, que diu que és inexplicable perquè els treballadors tenen assegurat el lloc de feina i les condicions salarials i extrasalarials garantides, tal com recull el cinquè conveni del sector. A més, diu que l’actuació dels sindicats és incoherent perquè ara es manifesten a favor de l’autohandling, quan s’hi ha pronunciat en contra moltes vegades. “La mateixa incoherència que implica no acceptar la subrogació que han defensat els mateixos sindicats durant anys en totes les altres empreses i ara no la consideren vàlida en tractar-se d’Iberia”, ha afegit.