24.08.2021 - 10:30
La fàbrica de Seat a Martorell (Baix Llobregat) torna a tenir activa des d’avui tota la línia 2, que aquest mes d’agost treballa de forma excepcional per recuperar la producció, encara que la falta de semiconductors ha obligat a desconvocar també la jornada prevista per divendres. L’escassetat en el subministrament global d’aquests xips ha portat Seat a retocar els seus plans inicials de posar la fàbrica a treballar aquest agost i divendres passat va haver de desconvocar la jornada prevista en la línia 2, mentre que ahir, dilluns, va estar operativa de manera parcial, sense el muntatge.
A partir d’avui, Seat opera una altra vegada en dos torns en la línia 2, encara que divendres vinent tornarà a parar, mentre que en la línia 1 es produirà aquesta setmana a un torn. Aquesta setmana d’agost és l’última de producció prevista durant el període de vacances, en el qual la companyia automobilística ha intentat compensar parcialment els vehicles no produïts durant l’any per la falta de semiconductors i lliurar així al més aviat possible els vehicles que demanden els concessionaris i els clients.
Des del 2 d’agost, Seat ha pogut fabricar a Martorell 9.000 vehicles addicionals a la línia 2. Quan acabi el mes, la marca preveu que s’hagin treballat 17 dels 20 dies convocats en aquesta línia, així com els 5 dies programats per la 1.
La firma ha apuntat, no obstant això, que els nous brots de covid a Àsia, a països com Malàisia i Taiwan, estan provocant de nou el tancament de les plantes de fabricació d’aquests components, per la qual cosa no es descarten nous ajustos també a Martorell.
L’automobilística ja s’ha vist afectada aquest estiu en altres ocasions per l’escassetat de semiconductors, quan va haver de tancar la planta de Martorell els dies 25, 28 i 29 de juny i el 19 i 20 de juliol.