Seat invertirà 300 milions d’euros en una fàbrica d’assemblatge de cel·les de bateries a Martorell

  • La construcció de la planta crearà 400 llocs de feina directes i més de 100 d'indirectes

VilaWeb
Wayne Griffiths, president de Seat
ACN
17.07.2023 - 11:51

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha anunciat la construcció d’una planta d’assemblatge de cel·les de bateries a Martorell, que suposarà la creació de 400 llocs de treball directes i més de 100 indirectes. Segons que ha explicat Griffiths, la companyia invertirà 300 milions d’euros addicionals per al projecte presentat al nou PERTE del vehicles elèctric de bateries. La superfície de la planta serà de 64.000 metres quadrats. “Avui és un dia molt important perquè fem un pas més en el nostre pla d’electrificació”, ha celebrat Griffiths. Les obres començaran en les pròximes setmanes i està previst que acabin el 2025.

Segons que ha explicat el president de Seat en un comunicat, aquestes instal·lacions també serviran per assemblar les cel·les que fabricarà l’empresa del grup Volkswagen PowerCo a la gigafactoria de Sagunt.

D’altra banda, ha detallat que estarà connectada amb el Taller 10, on es fabricaran alguns dels cotxes elèctrics del grup Volkswagen, incloent-hi el Cupra Raval. “Això ajudarà a optimitzar els processos logístics i a reduir la petjada de carboni”, ha assenyalat el màxim directiu de l’automobilística amb seu a Martorell.

Griffiths ha dit que les instal·lacions seran fonamentals per a Seat, i que suposen “un impuls per obtenir una segona plataforma a Martorell”. “Ens trobem en un moment clau per a la nostra indústria. Seat i el grup Volkswagen estem destinant grans recursos per aconseguir una mobilitat sostenible. I per seguir avançant en la nostra ambició de convertir Espanya en un hub de mobilitat elèctrica”, ha afegit.

El president de Seat també considera que les institucions espanyoles i europees han d’estar convençudes i pujar al tren d’aquestes inversions. “Com passa en altres països, cal crear un marc legal que asseguri les inversions del sector i impulsi la competitivitat”, ha dit Griffiths, que ha posat l’accent en la importància de la col·laboració publicoprivada.

En aquest sentit, ha posat d’exemple la mesura per desgravar el 15% de l’IRPF per a la compra de vehicles elèctrics, una iniciativa —ha dit— que creu que hauria d’anar acompanyada de més inversió per ampliar les infrastructures de recàrrega, o del Future Fast Forward anunciada fa uns mesos.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor