29.11.2019 - 15:12
La direcció de SEAT no presentarà un Expedient de Regulació d’Ocupació temporal pels dies no treballats per l’incendi al seu proveïdor Faurecia i considerar-los una aturada tècnica, segons han explicat fonts de la companyia a l’ACN. Finalment, sindicats i empresa han acordat treballar el 18, 19 i 20 de desembre, que en un principi eren de no producció, per recuperar al voltant de la meitat dels vehicles que s’han deixat de produir. La resta de la producció es recuperarà durant el 2020. D’altra banda, la companyia preveu que les línies 2 i 3, que encara estan aturades, es puguin reiniciar durant la setmana ve. Fins avui s’han deixat de produir 12.100 vehicles.
D’aquesta manera, és l’empresa la que assumeix el cost d’aquests dies, pels que els treballadors cobraran el sou normal, segons les mateixes fonts. Els sindicats han indicat que es respectarà els dies de vacances per aquelles persones que tinguessin reserves de viatges abans de la signatura de l’acord i sempre que s’acrediti un cost econòmic. El període entre el 21 de desembre i el 7 de gener es mantindrà com a vacances i la producció es reiniciarà el 8 de gener. A més, s’ha acordat un torn extra els dissabtes 11, 18 i 25 de gener a la línia 3, on es produeix l’Audi A1.
13.200 cotxes sense produir fins al dilluns
La producció de la línia 1, que fabrica els models Ibiza i Arona, es va posar en marxa el passat dimarts però la 2, que produeix el Seat León, i la 3, la de l’A1, es mantenen aturades. Una nova reunió de seguiment ha decidit avui que aquestes dues darrers línies encara no estaran en marxa el dilluns, quan hi haurà una nova reunió per decidir quan es podran reobrir. Fonts de la companyia confien que sigui al llarg de la setmana vinent.
D’aquesta manera, fins al dilluns s’hauran deixat de produir 13.200 vehicles la planta de Martorell com a conseqüència de l’incendi al seu proveïdor.