Seat desenvolupa un prototip de vehicle autònom per a la mobilitat urbana i intel·ligent

  • El projecte DIANA s'ha creat sobre al base d'un Seat León i està equipat amb sensors, radars, càmeres i ordinadors

VilaWeb
Redacció
07.12.2021 - 15:52

Seat ha posat en marxa el projecte DIANA amb el prototip d’un vehicle per provar la mobilitat autònoma en un entorn urbà i intel·ligent. El vehicle s’ha creat sobre la base d’un Seat León i està equipat amb cinc sensors lidar, sis càmeres, dotze ultrasons i vuit ordinadors que ofereixen una visió de 360 graus de l’entorn. En el prototip, el conductor cedeix el control al vehicle tot i que el pot recuperar en cas de necessitat. Disposa de tres modalitats: Autonomous Chauffeur, en situacions de trànsit de baixa velocitat en què fa maniobres d’arrencada i aturada; l’Automated Valet Parking per cercar una plaça d’aparcament i fer la maniobra; i la Summoning, en què recull l’usuari en un punt concret i el trasllada a un destí.

Per ara, Seat ha fet diverses proves a les instal·lacions de Martorell i, més recentment en circuit urbà tancat i controlat, segons que ha explicat l’empresa en un comunicat. Segons l’enginyer I+D de Seat, Oriol Mas, tots els elements com càmeres, sensors i ultrasons, entre d’altres, “generen una gran quantitat de dades de l’entorn que es processen en mil·lisegons i s’envien a un mòdul on està la localització”. “Així, el cotxe sap on està col·locat, quins obstacles té a l’entorn i si és capaç de decidir on ha d’anar i executar de forma autònoma les accions sobre el volant frens, accelerador i canvi de marxes”, afegeix.

Des de l’aplicació, el conductor pot sol·licitar el cotxe, que arranca de forma automàtica i es posa en el carrer corresponent amb una precisió de centímetres gràcies al sistema de localització en el mapa HD, que permet al vehicle posicionar-se en el carril adequat. Quan fa la parada per recollir l’usuari, les portes es desbloquegen soles i s’activen els intermitents per indicar que el vehicle està aturat. A partir d’aquí, el cotxe arranca i si es troba algun obstacle o vianant, frena i reprèn el camí fins a la destinació escollida, on deixa l’usuari i el vehicle busca un aparcament de forma autònoma.

De moment, DIANA ha aconseguit una autonomia de nivell 3 en una escala de 5 en els Sistemes Avançats d’Assistència a la conducció (ADAS). “És important donar robustesa a aquesta tecnologia, continuar desenvolupant-la i testejar la seva robustesa per garantir que el sistema és segur al 100%”, segons Mas, que pronostica que en un futur els vehicles d’aquest tipus “podrà oferir i incentivar nous serveis de mobilitat intel·ligent i descongestionar les grans ciutats i zones de mobilitat complexa”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor