29.06.2017 - 14:45
BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)
El president de l’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (Acave), Martí Sarrate, ha lamentat la visió que tenen els barcelonins del turisme segons el Baròmetre semestral de l’Ajuntament: “Em deprimeix bastant que el principal problema dels barcelonins sigui el turisme”.
En la roda de premsa de presentació de les destinacions per a estiu, ha destacat la força de la marca Barcelona a tot el món i ha afegit: “Solucionar la gestió del turisme no és fàcil, i és polèmic perquè se li està donant més protagonisme als veïns”, i ha defensat prendre decisions per equilibrar el sector amb tot tipus d’informació a l’abast.
Sarrate ha explicat que forma part dels equips de treball que ha engegat l’Ajuntament de Barcelona per establir un pla estratègic entre aquest any i 2020 per gestionar el turisme i millorar la convivència amb els veïns.
“És un procés que durarà quatre anys i amb el qual esperem tenir un quòrum per estar d’acord i fer desaparèixer paraules com ‘turismofòbia”, i ha destacat la necessitat de treballar en un marc publicoprivat per engegar tot tipus d’iniciatives.
“Gràcies a les Olimpíades i a Gaudí, Barcelona és com és”, i ha demanat no destrossar la imatge de la ciutat, ja que, segons ell, costa molt guanyar una reputació en el sector turístic.